سومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان بندرعباس برگزار شد

سومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و سومین سوگواره تعزیه خوانی بخش شمیل در مسجد امام حسین روستای زمین سنگ از توابع شهرستان بندرعباس برگزار شد.

سومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان بندرعباس برگزار شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز در آئین تجلیل از پیرغلامان اهل بیت مسجد امام حسین (ع) روستای زمین‌سنگ بخش شمیل، اظهار کرد: برگزاری نماز صبح در مسجد امام حسین زمین‌سنگ بسیار ارزشمند است و مراسم‌های عزاداری باشکوهی در این مسجد برگزار می‌شود که نشان دهنده روح و همت بلند مردم این منطقه است.

وی، اربعین امام حسین (ع) را مکمل عاشورا دانست و عنوان کرد: قیامی که رسالت پیام‌رسانی و اربعین نداشته باشد، ناقص می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که امام حسین (ع) معتقد بودند که قیام عاشورا توسط خداوند متعال مهندسی و طراحی شده بود، ابراز کرد: نقشه مهندسی خداوند بی‌نظیر بود و به تمام اهل بیت یک نقش و وظیفه تعریف شده بود. لذا اگر امام حسین (ع) اربعین نداشت و حضرت زینب نبود، عاشورا ناقص می‌ماند و مردم نسبت به حقایق عاشورا بی اطلاع می‌ماندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیازمند به پیام‌رسان و افراد روایتگر است تا این انقلاب به نسل‌های بعد منتقل شود در غیر این صورت مفاهیم انقلاب به فراموشی سپرده می‌شود و دشمن اقدام به تحریف می‌کند.

وی، خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر در تلاش برای تحریف واقعیات دفاع مقدس و خدمات انقلاب هستند و همواره به دنبال یافتن نقطه ضعفی از کشور برای ناامید کردن مردم و پیشبرد اهداف خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که باید امروز از زینب کبری، روایتگری را یاد بگیریم، تشریح کرد: باید از اربعین بیاموزیم و اجازه ندهیم که مفاهیم و واقعیات انقلاب اسلامی با تحریف روبرو شوند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از پیرغلامان منطقه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

1401/06/27