مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبرداد؛

پیاده‌روی ۱۵ هزار زائر از خراسا‌ن‌شمالی به مشهد مقدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۳ هیئت از این استان برای حضور در پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت کرده‌اند.

 

پیاده‌روی ۱۵ هزار زائر از خراسا‌ن‌شمالی به مشهد مقدس

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی  در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار کرد: در مسیر پیاده‌روی به سمت حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) فقط بحث زیارت نیست؛ بلکه هدف اصلی این ماجرا جریان‌سازی و حرکت تمدن ساز و در امتداد همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است تا ان‌شاءالله بتوانیم با حرکت در مسیر حرم مطهر رضوی که پناه شیعیان در ایران اسلامی است؛ نقش‌آفرینی عموم مردم را فراهم کنیم و معتقدیم این‌گونه نقش‌آفرینی‌های مردمی، نقطه اتصال امت اسلامی به مسئله ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) خواهد بود.

وی گفت: پیاده‌روی هیئات مذهبی به سمت حرم مطهر رضوی در امتداد همایش بین‌المللی اربعین حسینی است و این اتفاقات بزرگ در راستای تحقق بیانیه گام دوم و در مسیر خودسازی و جامعه پردازی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تأکید داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۳ هیئت از این استان برای حضور در پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: هیئت جوادالائمه (ع) خراسان رضوی متولی ساماندهی و سازمان‌دهی و مدیریت کاروان‌های پیاده است و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با هماهنگی این هیئت مکان‌هایی را برای اسکان و پذیرایی کاروان‌های پیاده در مشهد مقدس تدارک دیده است که این مکان‌ها شامل مدارس، حسینیه‌ها، تکایا و منازل مسکونی است.

وی اظهار داشت: در مسیر حرکت کاروان‌های پیاده، تمهیداتی لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اندیشیده شده است تا کاروان‌های پیاده بتوانند بدون دغدغه و کمترین مشکل در مسیر مشهد مقدس پیاده‌روی کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه بیان کرد: با پلیس‌ راهور  خراسان شمالی و خراسان رضوی برای امنیت مسیرها و جاده‌ها هماهنگی لازم انجام شد و همچنین با علوم پزشکی و هلال‌احمر نیز هماهنگی لازم برای ارائه خدمات دارویی و درمانی انجام‌شده و مقرر شد با متولیان مساجد، حسینیه‌ها،  رؤساي ادارات تبلیغات اسلامی، دفاتر ائمه جمعه، فرمانداران و معاونین سیاسی امنیتی شهرستان‌هایی که در مسیر مشهد مقدس قرار دارند جهت رفع موانع و مشکلات زائران پیاده؛ اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با آستان قدس رضوی، ان‌شاءالله تجمع بزرگ هیئات مذهبی و کاروان‌های پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) در شام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی و صحن قدس برگزار می‌شود.

گفتني است، کاروان‌های پیاده خراسان شمالی از روز اربعین شروع به حرکت کرده‌اند و قبل از سالروز رحلت نبی مکرم اسلام در مکان‌هایی که از قبلاً تدارک دیده‌شده اسکان پیدا می‌کنند و به مدت سه رو پذیرایی خواهند شد.

1401/06/28