کارگاه آموزشی "فنون تبلیغ نوین و فنون تربیت" ویژه فعالان فرهنگی و تبلیغی در اردبیل

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی"فنون تبلیغ نوین و فنون تربیت"در اردبیل خبر داد.

کارگاه آموزشی "فنون تبلیغ نوین و فنون تربیت" ویژه فعالان فرهنگی و تبلیغی در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی فنون تبلیغ نوین و فنون تربیت، هدف از برگزاری این کارگاه را بروز رسانی مهارت و توانمندی فعالان فرهنگی و تبلیغی در امر تبلیغ و تربیت دینی عنوان کرد و اظهار داشت: کارگاه آموزشی فنون تبلیغ نوین و فنون تربیت با حضور استاد اعزامی از قم دکتر مجید طرقی پژوهشگر حوزوی، ویژه اساتید، مبلغات و فعالان فرهنگی و تبلیغی در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی دکتر مجید طرقی در سخنانی آشنایی با روش‏‌‏‌های نوین در تربیت تبلیغی را عامل موثر در اثرگذاری و موفقیت در تبلیغ عنوان کرد و گفت: تربیت تبلیغی با هدف ایجاد پیوند بین تبلیغ دینی و تربیت اسلامی در جامعه رواج یافته که برای استحکام این روش تبلیغی باید دوره های آموزشی نوین برای فعالان در این عرصه ارائه شود.

پژوهشگر حوزوی، تربیت تبلیغی را زمینه مناسب برای نشر و تبادل ارزش‌ها، نگرش‌ها و دانش‌های صحیح عنوان کرد و افزود: برای ایجاد ضابطه‌مندی در بیان روش‌های تربیتی، باید روش‌ها برحسب اصول تربیتی دسته‌بندی شوند، چراکه روش‌ها مبتنی بر اصول هستند و با توجه به اصول می‌توان در هر موقعیت به ابداع روش‌های نوین پرداخت که الگوسازی، استفاده از تمثیل، گفتگو، ارتقای بینش و ایجاد دوستی و محبت از مهم ترین روش های تربیتی است.

استاد طرقی به راهکارهای موفقیت در تبلیغ اشاره کرد و گفت: در تبلیغ باید به تمام عناصر تبلیغ اعم از نوع برخورد مبلغ، نحوه انتقال پیام، فرهنگ مخاطبین، اقدامات بعد از رساندن پیام توجه شده و سخنرانی های کوتاه و جامع مانند سخنرانی‌های ۳ دقیقه‌ای برای مخاطبان در فضای مجازی بارگذاری شود.

وی تاکید کرد: نهادهای تبلیغی باید با نیازسنجی به‌موقع مخاطبین، از ورود افراد غیر کارشناس به حوزه تبلیغ دین جلوگیری کرده و مبلغین و فعالان فرهنگی و تبلیغی نیز باید در روش های خود خلاقیت به خرج داده و از روش‌های نوین استفاده کنند.

پژوهشگر حوزوی نیازسنجی مخاطبین را از اصول مهم تبلیغی برشمرد و خاطر نشان کرد: مبلغین باید با نیازسنجی به‌موقع مخاطبین، مطالبی را در بین مردم بیان ‏کنند که متناسب نیاز مخاطب باشد تا ضمن جذابیت و پذیرش مطالب، به بصیرت افزایی و ارتقای آگاهی و بینش مردم بپردازد.

1400/09/12