بازدید رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس از پارک علم و فن اوری خراسان

در بازدید رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد از پارک علم و فن اوری خراسان اهمیت ترویج فرهنگ نوآوری در جامعه مطرح شد.

بازدید رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس از پارک علم و فن اوری خراسان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد فلاح رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد و هیات همراه ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان پارک خراسان، در جلسه ای با رئیس و مدیران پارک خراسان، درخصوص همکاری و تلاش در راستای ترویج فرهنگ نوآوری در جامعه گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام محمد فلاح رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، ضمن ابراز خرسندی از این بازدید، اهمیت توجه به فناوری های آموزشی و فرهنگی را یادآور شد و فرهنگ سازی را عامل بسیار مهمی در این زمینه عنوان کرد.
وی شرکت های دانش بنیان را اجداد کارخانه های تولیدی بزرگ نامید و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش کار و تلاش در جامعه و توسعه روحیه امید و ما می توانیم از تمام ظرفیت های شبکه تبلیغی خود بهرگیری می‌کند و در این خصوص هرگونه همکاری لازم با شرکت های فناور و دانش بنیان اعلام می‌کند.
در این جلسه دکتر رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان این مهم که بودجه کل پارک های علم و فناوری کشور به اندازه بودجه یک دانشگاه متوسط در کشور نیست، گفت: شرکت های دانش بنیان تنها در سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش اظهارنامه داشته اند.
وی تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان پارک خراسان را حدود ۳۷۰ شرکت عنوان کرد و این درحالی است که نسبت تعداد نیروی انسانی ستاد پارک به نیروی انسانی شاغل در شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک، یک به صد است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: تلاش ما در جهت پارک های نسل سوم یعنی پارک های شبکه ای است. لذا اتصال شبکه سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه پارک را حائز اهمیت و موثر دانست.
قنبری یکی از مهمترین دغدغه های پارک خراسان را ترویج فرهنگ نوآوری دانست و کمک و حمایت سازمان تبلیغات را در این فرهنگ سازی خواستار شد.
مهندس هاشم مهذب، مدیر برنامه و بودجه و توسعه سیستم های پارک علم و فناوری خراسان به سابقه تاسیس و راه اندازی مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز تمرکز خود را در پذیرش شرکت های حوزه فناوری های فرهنگی، صنایع خلاق و فناوری های نرم قرار داده است.
دکتر مرتضی دزیانی، سرپرست مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک با بیان این مهم که حمایت این مرکز از کسب و کارهای نوپایی است که یک ویژگی فرهنگی یا خلاق با مدل درآمدی و کسب و کار داشته باشند، به معرفی ۲۲ شرکت عضو این مرکز و ایده ها و فعالیت های ایشان پرداخت.
در ادامه اپلیکیشن بادصبا و شرکت بوآور به معرفی فعالیت خود و دغدغه هایشان در خصوص ارتباطات و حمایت در راستای فرهنگ سازی در جامعه هدف اشاره کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد: در پایان از همکاری رئیس پارک علم و فناوری و شرکت های فناور و دانش بنیان پارک خراسان، تقدیر کرد.

1400/09/14