امیری اسفندقه شاعر برجسته انقلاب اسلامی:

«سرودن یک شعر ناب و فاخر» بهترین انتقام از خون شهید سلیمانی است

مرتضی امیری اسفندقه: ما با سرودن یک شعر ناب و نمونه، بهترین انتقام را از خون شهید سردار سلیمانی خواهیم گرفت چراکه یک شعر باشکوه و فاخر، بهترین انتقام خواهد بود.

«سرودن یک شعر ناب و فاخر» بهترین انتقام از خون شهید سلیمانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی امیری اسفندقه «قصیده‌سرای معاصرو شاعر انقلاب و دفاع مقدس» در گفتگو با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقام خون شهید سلیمانی ایجاد «فرهنگ صحیح» در همه ابعاد است. ما با سرودن یک شعر ناب و نمونه، بهترین انتقام را از خون شهید سردار سلیمانی خواهیم گرفت چراکه یک شعر باشکوه، ارزشمند و عاری از اشتباه، بهترین انتقام خواهد بود.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی با شهید شدنش، همه ما را عزیز کرد چراکه او خودش عزیز و برجسته بود.

اسفندقه با اشاره به پیشکسوتی ایران در حوزه شعر و شاعری در جهان گفت: همه ماندگاری فرهنگ ایرانی با «شعر» است و اگر شعر را از تاریخ فرهنگ ما حذف کنند بی‌شک، چیزی از فرهنگ ایرانی باقی نمی‌ماند.

این شاعر انقلاب بابیان اینکه شعر آئینه دار فرهنگ و سخن ماست تأکید کرد: شعر به جهانیان یادآوری می‌کند که «فرهنگ ایرانی» می‌تواند با اشعارش به‌خوبی معرفی شود. چراکه ایرانیان با زیباترین شکل و شیوه که همان سرودن شعر است، بالاترین مفاهیم روحی و عقلی را بازگو می‌کنند.

اسفندقه که دبیر علمی و هنری نخستین «کنگره ملی شعر سردار سربداران» را بر عهده دارد در مورد این کنگره هم گفت: ما تلاش می‌کنیم در این کنگره ملی شعر، «خشت اول» را به‌درستی بگذاریم چراکه درست گذاشتن خشت اول در حوزه شعر به این معناست که به اشعار ضعیف اجازه میدان ندهیم. البته باید به عواطف شاعر احترام بگذاریم و بنده هم ضمن احترام به کسانی که در قالب شعر نسبت به شهید سلیمانی ابراز ارادت کردند، معتقدم اشعار قوی باید زینت‌بخش کنگره ملی شعر سردار سربداران باشد.

وی در پایان گفت: اگر این کنگره‌ها به‌صورت علمی برگزار شوند حتماً تأثیرگذار و ماندگار خواهند بود و به همین دلیل تلاش کردیم تا در اولین کنگره شعر سردار سلیمانی، راه را برای ورود اشعار ناب باز کنیم.

1400/09/16