سرپرست تبلیغات اسلامی بانه:

نماز؛ عامل مهمی برای اصلاح و تزکیه نفس انسانها است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه با اشاره به اهمیت موضوع نماز گفت: نماز؛عامل مهمی برای اصلاح و تزکیه نفس انسانها و کنترل نظامات عمومی جامعه است.

نماز؛ عامل مهمی برای اصلاح و تزکیه نفس انسانها است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبیلغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در گفتگو با رابط خبری این اداره اظهار داشت: نماز تنها عبادتی است که در هیچ حال از عهده انسان ساقط نمی‌شود حتی در میدان جنگ و در شرایط اضطراری و گفت: فلسفه اصلی نماز از دیدگاه قرآن بازدارندگی از زشتی‌ها و منکرات است.

رازیانی با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن علیه دین گفت: نوجوان و جوان از طرفی به دلیل آمادگی پذیرش هر نوع اندیشه و رفتار ارائه شده از سوی دیگران و از طرف دیگر به دلیل ضعف و ناتوانی علمی و عقلی، قادر به تجزیه و تحلیل و تشخیص درست از نادرست نیستند. در چنین وضعیتی اگر در معرض وسواس و تبلیغات مسموم مخالفین و منحرفین از اسلام ناب محمدی (ص) قرار گیرد، دچار شک و تردید شده در نهایت نسبت به دین و عبادت خدا بی‌اعتنا می شوند.

حجت‌الاسلام رازیانی در مورد عوامل بی رغبتی جوانان به رفتارهای دینی گفت: درک شرایطی که جوان در آن به سر می‌برد موقعیت روحی و روانی جوان و انعطاف یا به بیان قرآنی «تنزل» از دنیای خویش به دنیای جوان و صبوری در مقابل گفتار و رفتار او شرایطی را فراهم خواهد ساخت که جوان، قلبش را در این مفهوم به ما بسپارد و در پی آن ذهن و اندیشة وی نیز کاملاً تسلیم ما شود ما چگونگی سخن گفتن با جوانان را به خوبی نمی‌دانیم، پرگویی، درازگویی و مکّررگویی‌های کسالت‌آور سنت سیئة ماست. البته عواملی وجود دارد که سبب بی‌رغبتی جوانان به سخنان ما می‌شود.

وی بیان داشت: ستون دین، رکن اسلام، اوّلین موضوع در حساب و کتابِ قیامت، مایۀ شفاعت، و تعابیری مانند این‌ها دربارۀ نماز گفته شده است و نماز اوّل وقت موفقیّت‌ها را جلب می‌کند.

وی در پایان گفت: نماز در کلام اهل‌بیت (ع) به گونه‌ ای متنوع مورد ستایش و تأکید بوده است و بهترین وسیله‌ای است که همیشه و همواره در فاصله‌های زمانی خاص انسان را متوجه و متذکر خدا، قیامت، هدف آفرینش و مقصد انبیاء می‌کند و او را از غرق شدن در گرداب نیسان و بی‌خبری و غفلت مصونیت می‌بخشد.

1400/09/16