معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

والدین نسبت به تربیت معنوی و حماسی فرزندان خود توجه داشته باشند

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: والدین با دلایل عقلانی مسائل معنوی را برای فرزندان خود تبیین کنند و نسبت به تربیت معنوی و حماسی فرزندان خود نیز توجه داشته باشند.

والدین نسبت به تربیت معنوی و حماسی فرزندان خود توجه داشته باشند
 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با نامگذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره)، راهبردی بسیار مهم محقق شد زیرا در سیر تمدنی یکی از موضوعات بسیار مهمی که جز الزامات بوده و بدون آن تحقق تمدن نوین اسلامی محقق نخواهد شد، موضوع اجتماع قلوب و وحدت مسلمین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام خمینی (ره) در ترسیم شاخصه‌ها در حوزه وحدت سراغ قومیت، ملیت‌ها، برخی نگاه‌های خاص در حوزه مذاهب نمی‌رود و شاخصه و راهبرد کلان را ترسیم می‌کند و علت بسیاری از کینه‌ورزی ها در این نکته است.

وی گفت: شاخصه و جبهه بندی که امام راحل مشخص کرد نشان از عمق درایت مندی و هوشمندی ایشان است؛ امام (ره) اسلام آمریکایی و محمدی را به بشریت معرفی می‌کند بی آنکه صحبت از هیچ ملیت و قومیت به میان بیاورد.

دیلمی بیان کرد: اسلام آمریکایی برای ایادی کفر یک فرصت است و امروز ایادی آنها در منطقه به گاوهای شیرده جریان استکباری تبدیل شده‌اند، استعمارگران به دنبال بسط اسلام آمریکایی هستند و با چنین اسلامی مشکل ندارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اسلام ناب، اسلامی مبارز، مجاهد، استعمارستیز و عدالت خواه است و دارای شاخصه‌های تمدنی است، روح تفکر که در درون اسلام ناب نهفته است شجره طیبه‌ای را به عنوان جبهه مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: تفکری که در منظومه تفکر امامین انقلاب بود و امروز گسترش پیدا کرده است دقیقاً همان چیزی است که دشمن با آن مشکل دارد و به همین دلیل به دشمنی علیه نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند.

دیلمی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دشمنان نشان دادند که نهایت هنر و قدرت آنها آتش زدن سطل زباله، سوء استفاده از احساسات جوانان و آتش زدن قرآن و مساجد است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: رویکرد اسلام ناب محمدی بزرگترین سد در برابر ایادی استکباری است لذا دشمنان با این قرائت صحیح از اسلام مشکل دارند.

وی ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش، مهدهای کودک و دانشگاه‌ها جوانان انقلابی تربیت می‌شوند و حقیقتاً نسبت به این مسئله غفلتی انجام شده و باید با جهاد تبیین آن را جبران کرد.

دیلمی اظهار کرد: یکی از مهمترین و سخت‌ترین عرصه‌های جهاد حتی در سیره پیامبران الهی وحدت و انسجام اسلامی با محوریت روح مقاومت و ایستادگی است، اینکه ملت‌های مسلمان همه در زیر خیمه امامت و نبوت جمع شوند، لذا در جنگ ادراکی چیزی که می‌تواند به ما کمک کند تقویت باورها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: امام صادق (ع) با تربیت بیش از چهار هزار شاگرد به اسلام خدمت بسیار بزرگی کرد و یکی از مسائل بسیار مهمی که به آن پرداخت تبیین امام شناسی، ولی جامعه، دشمن و وظیفه بود.

وی بیان کرد: امام صادق (ع) در لحظات آخر عمر فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد و این مسئله اهمیت نماز را مشخص می‌کند.

دیلمی ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که باید در خانواده به آن پرداخته شود توجه به تربیت معنوی فرزندان است و اگر نسبت به آموزش مسائل دینی و به خصوص نماز اول وقت کوتاهی شود صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: پدر و مادر نسبت به تربیت عقلانی فرزندان اهتمام داشته باشند و با دلایل عقلانی مسائل معنوی را برای فرزندان خود تبیین کنند و نسبت به تربیت معنوی و حماسی فرزندان خود نیز توجه داشته باشند.

1401/07/23