رویداد «مشق صلوات» به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قزوین گفت: همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) رویداد بداهه‌نویسی یک روزه خوشنویسان استان قزوین و استان‌های همجوار با عنوان «مشق صلوات» جمعه شب در نگارخان مهر حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

رویداد «مشق صلوات» به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمدرازقی در رابطه با کیفیت حضور شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری اظهار کرد: این مراسم با حضور ۶۳ تن از هنرمندان خطاط از استان‌های قزوین، البرز و زنجان به همت حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: این برنامه دومین رویداد هنری از سری بداهه‌نویسی‌های واحد هنری‌های تجسمی حوزه هنری بود که طی سال‌جاری پس از رویداد هنری «مشق رمضان»، با هدف بداهه نویسی صلوات، اسامی و القاب پیامبر اکرم (ص) ویژه هنرمندان خطاط استان قزوین و استان‌های همجوار برگزار شد.

این هنرمند با اشاره به برگزاری رویدادها و محافل هنری از این جنس در حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: محافل هنری از این دست در زمینه خوش‌نویسی به شکل مرتب طی سالیان اخیر در حوزه هنری استان برگزار شده و این روند با برگزاری بداهه‌نویسی امروز و برنامه‌های آینده ادامه خواهد داشت و تا پایان سال، محفل بداهه‌نویسی دیگری نیز برگزار خواهد شد که پس از تعیین تاریخ دقیق، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد گرفت.

رازقی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی این محفل، تکریم و تعظیم حضرت رسول اکرم (ص)، ایجاد فضایی در جهت تعامل، گفتگو، هم‌افزایی و تبادل تجارب فنی میان هنرمندان و به ویژه استفاده هنرمندان جوان از محضر اساتید برجسته خوشنویسی بود که در این محفل هنری حضور داشتند.

وی در پایان عنوان کرد: همیشه آثار خوشنویسی در خلوت هنرمند و مشق مکرر تولید می‌شوند و زمان کافی برای تذهیب و آماده‌سازی نهایی درنظر گرفته می‌شود اما در این رویداد هنری آثار به صورت بداهه و در زمانی محدود خلق می‌شوند و همین بداهه بودن به ارزش آثار اضافه می‌کند.

1401/07/23