اعلام برنامه های عزاداری ایام فطمیه (س) در سرعین

رئیس تبلیغات اسلامی سرعین برنامه های عزاداری ایام فطمیه (س) در این شهرستان را تشریح کرد.

اعلام برنامه های عزاداری ایام فطمیه (س) در سرعین

به گزارس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی رئیس تبلیغات اسلامی سرعین در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایه کامل ژرف اندیشی می توان به سیره زندگانی آن حضرت پی برد چرا که ورود معنویت فاطمی به عرصه زندگی ما از ضروری ترین مسائل در حال حاضر است.

وی افزود: مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه(س) از روز ۲۷ آذر مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) آغاز و تا ۱۶ دی ماه سالروز شهادت آن حضرت با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: هیئت امنای مسجد جامع و صاحب الزمان(عج) سرعین مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه(س) را بمدت ۲۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء در قالب سخنرانی، مداحی، سینه زنی، شعرخوانی و... بصورت مجزا در محل مساجد جامع و صاحب الزمان(عج) برگزار خواهند کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی سرعین تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با هماهنگی بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی،اعضای هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج تعداد ۲۰ روز ۲۰ برنامه عزاداری ایام فاطمیه را با موضوع سخنرانی، مداحی، شعرخوانی، قرآن خوانی، اقامه نماز جماعت و برپایی سفره احسان در مساجد شهری و روستایی برگزار می‌کنند.

وی افزود: هیئت اعظم حسینیان سرعین مراسم عزاداری با دعوت و حضور سخنرانان، مداحان، شاعران استانی و برپایی سفره احسان مراسم عزاداری را در محل هیئت و هیئت مذهبی بانوان حضرت زینب(س) سرعین برنامه شاخص ویژه بانوان در محل امامزاده سرعین و نیز مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سرعین در قالب سخنرانی، مداحی و برپایی سفره احسان برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: فرماندهی نیروی انتظامی نسبت به تامین امنیت و اعمال محدودیت های ترافیکی در محل برگزاری مراسم و تعطیلی برنامه شاد اماکن عمومی در هتل و رستوران ها و همچنین از سوی شهرداران شهر سرعین و شهر ایردیموسی نسبت به فضاسازی و تبلیغات محیطی با نصب نوشتار پلاکارد، پارچه های مشکی و تعویض پرچم های ورودی و خروجی در سطح شهرستان اقدام شایسته بعمل خواهند آورد.

رئیس تبلیغات اسلامی سرعین در بخش دیگری از سخنان خاطر نشان کرد: به همت اعضای هیئت امنای مساجد شهر ایردیموسی تعداد ۳ برنامه شاخص عمومی مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، مداحی، شعرخوانی و قرائت قرآن در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار و همچنین دسته عزاداری خیابانی یوم شهادت حضرت زهرا(س)، شروع مقابل مسجد جامع به طرف مسجد صاحب الزمان(عج) با همکاری و مشارکت اعضای هیئت امنای مسجد جامع و صاحب الزمان(عج) سرعین با تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و سطح شهر برگزار می‌شود.

1400/09/23