حجت الاسلام رحمانی

دختران نقش سازنده ای در جامعه دارند

نشست دانش آموزی هویت دختران با حضور دانش آموزان مدرسه الزهرا (س) در سالن شهید آوینی ماهنشان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری نهضت حجت الاسلام رحمانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در این نشست گفت :خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه داشت آنگاه که به ابتران عالم ثابت کرد که نسل پیامبراسلام را توسط دختری که جهان به یمن وجود او و برای او خلق شده بود ادامه خواهد داد.دین اسلام را از این جهت باید برترین و کامل ترین دین دانست چرا که دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاری به جایگاهی والا مبدل ساخت و ارزش های حقیقی دختران را برای همه جهانیان تبیین کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در ادامه به نقش دختران در جامعه اشاره کرد و گفت : دختران‌نقش بسیار مهمی را در خانواده و جامعه ایفا میکنند زیرا آنها در آینده مسئولین اداره کانون خانواده که مهمترین عنصر جامعه است را به عهده دارند اما همیشه دور از چشم باقی مانده و توجه خاصی به آن نشده ، این نقش ها در شکل گیری خانواده بسیار مهم و ارزشمند است.
آقای رحمانی گفت : نقش مهم دختران امروز به عنوان مادران فردا در شکل​گیری جامعه​ای بهتر و سالم​تر اثبات شده است. هر چه دختران از رشد اخلاقی و فکری بالاتری برخوردار باشند، می​توانند جامعه را به سمت کمال و پویایی سوق دهند. البته برای دستیابی به این هدف، لازم است نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی با بسترسازی​های مناسب، زمینه​های حضور موثرتر دختران را در عرصه ​های مختلف فراهم کنند.
حجت الاسلام رحمانی در ادامه افزود : دختران ما می توانند با ایفای نقش در جامعه بیرونی و رقم زدن نتایج چشمگیر و رنگین، سبب افتخار و سر بلندی خانواده خویش شوند و به جامعه خویش کمک کرده و سبب پیشرفت کشور بشوند.
آقای رحمانی تصریح کرد :دختران  می توانند با پوشش مناسب سبب به راه آمدن و حتی مانع گمراهی درصدی از مردم شوند، دخترانی از سرزمین ما نقشهای بسیار مهمی را در عین گمنامی بر دوش میکشند و با ایفای درست نقشهای خویش سبب سربلندی خانواده خود و پیشرفت روز به روز جامعه میشوند.

1401/08/25