به همت اداره كل تبليغات اسلامي؛

آئین افتتاحیه هشتمين دوره آموزشی مداحان نوجوان استان زنجان برگزار شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آئین افتتاحیه هشتمين دوره آموزشی مداحان نوجوان با حضور ، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) ، استاد حاج ولی الله کلامی و جمعی از مسئولان هیئات مذهبی و شعراي آييني برجسته استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نهضت، آئین افتتاحیه دوره آموزشی مداحان نوجوان با حضور  ، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) ، استاد حاج ولی الله کلامی  و جمعی از مسئولان هیئات مذهبی و شعراي آييني برجسته استان برگزار شد. جلیل محمدی، مسئول بسیج مداحان استان زنجان در آئین افتاحیه اظهار داشت: این دوره ، هشتمین دوره آموزش مداحی است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج مداحان استان برگزار می شود . این سومین دوره آموزشی در طول سال جاری می باشد که به صورت حضوری برگزار می شود. در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی دوره‌های آموزشی مجازی برگزار شد .

 محمدی در ادامه به سطح بندی افراد حاضر در دوره آموزشی طی دو روز اشاره کرد و  گفت : سطحی بندی در دو گروه 10 تا 14 سال و 14 تا 18 سال برگزار شد . در این دوره آموزشی با حضور اساتيد برجسته  عرصه ستايشگري، كارگاه‌هاي «اصول و فنون مداحی ، علوم بصیرتی مداحی ، مقتل شناسی مقدماتی ، تاریخ اسلام ، صداسازی ، شعر شناسی و افزایش اعتماد به نفس» برگزار شد. 
مسئول بسیج مداحان استان زنجان در ادامه افزود : این دوره آموزشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در سال بعد دوره متوسطه و سپس دوره تکمیلی برگزار خواهد شد .

استاد کلامی در ادامه افتتاحیه دوره آموزشی آشنایی نوجوانان با فرهنگ و ادبیات اسلام ومعارف شيعه را واجب برشمرد و  گفت : خانواده‌ها فرزندان خود را در این زمینه یاری کنند .

 کلامی گفت : طهارت و پاکیزگی روح اولین شرط ورود به هیئات است و مداحان نوجوان در خواندن شعر دقت زیادی داشته باشند و شعر را در جای مناسب خود بخوانند، از راهنمایی‌های اساتید خود استفاده کنند و در حوزه فراگيري فنون هنر مداحی تمرین و پشتکار از خود نشان دهند .

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نيز اظهار داشت : زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و ما به این عنوان افتخار می‌کنیم . در زنجان اساتید بزرگ مداحي زندگي مي‌كننند که مایه مباهات استان هستند

وي خاطرنشان كرد: مداحان نوجوانان  به ‌عنوان اقشار تأثير گذار باید سواد رسانه و بصيرت خود را افزايش دهند چراكه  در اتفاقات اخیر، دشمن تمام توانش را به کف خیابان آورده‌ و تلاش می‌کند با قدرت رسانه این اعتراضات را بزرگ نشان دهد و اگر “مهسا امینی” نبود به طور قطع مهساهای دیگر درست می‌کردند.

1401/09/06