پژوهشکده علمی‌کاربردی باقرالعلوم(ع)

به ‌منظور تمرکز در امور پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و پشتیبانی از نیازهای نظری و میدانی آن، این پژوهشکده در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده که در تهران و قم فعالیت دارد. پژوهشکده در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شده است.

پژوهشکده علمی‌کاربردی باقرالعلوم(ع)

پژوهشکده علمی‌کاربردی باقرالعلوم(ع) به منظور اجرای تمرکز در امور تحقیقاتی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر و ایجاد محیطی علمی برای استادان، پژوهشگران و دانش‌پژوهان و استفاده از ظرفیت ها و امکانات حوزه ها و دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و اجرای مبادلات علمی با مراکز فرهنگی و علمی داخل و خارج از کشور به همراه افزون شدن انتظارات اقشار تحصیلکرده برای شناخت و آشنایی هر چه بیشتر معارف دینی و بیشتر شدن راههای تهاجم فرهنگی دشمن را تخصصی تر شدن موضوع تبلیغ پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) با رویکردی حوزوی دانشگاهی  تاسیس شد. 

 برخی از ماموریت های پژوهشکده به شرح زیراست:

 -تبیین و ارائه اندیشه اسلامی متناسب با نیازهای فکری اقشار مختلف جامعه به ویژه فرهیختگان؛

-بازتولید پیام های دینی و طراحی ارتباط موثر میان تبلیغ سنتی و مدرن در جهتپشتیبانی علمی و نظری از فعالیت های سازمان تبلیغات و کارآمدی آن در نیل به اهداف مجموعه؛

-بازشناسی و خوانش علمی سرمایه های تبلیغی تربیتی دینی با روش‌های مختلف میدانی(تجربه نگاری، اقدام پژوهی و...) و اسنادی (سیره تبلیغی اهل بیت (ع) مطالعه تطبیقی روش ها و سازمان های تبلیغی،...)

 ارکان سازمان

1.موسسه؛ 2.هیئت امنا؛ ۳.مدیرعامل؛4.رکن نظارتی.

 

 

1400/07/11