مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان:

 بانک اطلاعاتی مساجد استان کردستان تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام کاوه گفت: به منظور به روزرسانی رصد آمار و خدمات مساجد استان کردستان، بانک اطلاعاتی مساجد استان تدوین می‌شود.

 بانک اطلاعاتی مساجد استان کردستان تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل اظهار کرد: در راستای ساماندهی دقیق و به روزرسانی آمار و خدمات مساجد و اماکن عبادی استان کردستان، واحد امور مساجد استان با همکاری ادارات تابعه تبلیغات اسلامی شهرهای استان، بانک اطلاعاتی مساجد رصد و تدوین می شود.

 

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: هدف از این طرح، جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با وضعیت مساجد استان و داشتن بانک اطلاعاتی مناسب در خصوص نقاط قوت و ضعف مساجد است.

 

وی بیان کرد: از جمله اطلاعاتی که در مورد مساجد استان جمع‌آور خواهد شد شامل نام مساجد، سال ساخت، تعداد نمازگزار مرد و زن در موقع نماز، اسامی امام جماعت و هیات امنای مسجد، مساجد قدیمی، خانقاه، تکیه‌ها حسینیه‌ها، وجود موسسه‌های خیریه و مراکز نیکو کاری و قرآنی و فرهنگی در مساجد است.

 

حجت‌الاسلام کاوه یادآور شد: با جمع‌آور این اطلاعات جامع و کامل زمینه افزایش فعالیت دینی و فرهنگی در مساجد و سعی در رفع مشکلات مساجد و همچنین شناسایی مساجد تاریخی بابت گردشگری معنوی استان فراهم خواهد شد.

1401/09/15