با مشاركت اداره تبليغات اسلامي انجام مي‌شود؛

فعاليت يكصد امام محله كارون براي گره گشایی از مشکلات مردم/ امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد كارون براي تبيين دستاوردهای انقلاب، پا به ميدان گذاشته‌اند

يكصد امام محله در شهرستان کارون با مشاركت تبليغات اسلامي در راستاي انجام فريضه «جهاد تبیین» و گره گشایی از مشکلات مردم؛ فعالیت‌های گسترده‌اي را در مدارس‌ مساجد و هيئات مذهبي آغاز كرده‌اند اين در حالي است كه امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد اين شهرستان براي تبيين دستاوردهای انقلاب فعاليت‌هاي گسترده‌اي را آغاز كرده‌اند.

تلاش بي‌وقفه يكصد امام محله دركارون براي گره گشایی از مشکلات مردم/ براي تبيين دستاوردهای انقلاب، امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد كارون پا به ميدان گذاشته‌اند

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، حجت‌الاسلام یونس شریفات، امام محله کوی شهید چمران منطقه درویشیه شهرستان کارون است و با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان همکاری مستمری دارد. در شهرستان کارون ۱۰۰ طلبه که ۸۰ نفر آن‌ها معمم هستند در کار‌های تبلیغی و جهادی فعالیت می‌کنند و حجت‌الاسلام شریفات نیز ۱۴ سالی می‌شود که در سنگر تبلیغ دین فعالیت داشته و نزدیک ۳ سال است که تلاش‌های جهادی بی‌وقفه‌ای را برای حل مشکلات و مسائل مردم شهرستان کارون انجام می‌دهد.

 این امام محله با مشارکت تبلیغات اسلامی کارون برنامه نشست مستمر با طلاب و روحانیون فعال در هیئات مذهبی و مساجد که تأثیر بیشتری بر مردم دارند را طراحی و اجرا کرد و نزدیک به ۳ سال است که این نشست‌ها با رویکرد حل مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم منطقه برگزار و در هر نشست دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها بررسی می‌شوند.

از زمانیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «جهاد تبیین یک فریضه است. یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر کسی که می‌تواند (باید اقدام کند) و حالا عرض خواهم کرد که مسئولان در این زمینه بیشتر موظفند. من این را مکرر تکرار کرده‌ام. همین‌هایی که من الان گفتم زمینه‌های اجتماعی، زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های دیپلماسی و سیاسی، فعالیت‌های عمرانی؛ این همه کار عمرانی در کشور، هر کدام از این سرفصل‌ها می‌تواند یک عنوانی باشد برای فعالیت جهاد تبیین و نباید گذاشت که برخی از مشکلات بر روی این حماسه‌ها گرد و غبار بنشاند و آن‌ها را از چشم مردم پنهان کند. آن کار‌های مهم و پیشرفت‌های مهم، ساخت و ساز‌های مهم، فعالیت‌های ارزشمند در زمینه‌های گوناگون نباید فراموش شوند»؛ با توجه به اینکه فریضه یعنی تکلیف و مانند ادای نماز، انجامش بر مکلف واجب است. حالا که «جهاد تبیین» یک فریضه و تکلیف عینی بر تمام افراد است بنابراين هر کس، نسبت به توانایی‌هایش وظیفه دارد درعرصه جهاد تبیین فعالیت کرده و نسبت به تبیین و روایت انقلاب و دستاورد‌های آن اقدام کند با این نگرش، امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد کارون پا به میدان گذاشته و برنامه‌های متعدد و مستمری را در این راستا برای اقشار گوناگون منطقه به‌ويژه جوانان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

 

تلاش بي‌وقفه يكصد امام محله دركارون براي گره گشایی از مشکلات مردم/ براي تبيين دستاوردهای انقلاب، امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد كارون پا به ميدان گذاشته‌اند

 

از زمانی که کرونا و سیل آمده است بخشی از مردم از نظر مادی ضعیف شده‌اند، لذا روحانيون اين شهرستان با شناسايي خانواده‌هاي كم درآمد با تهیه بسته‌های معیشتی و تأمین بخش عمده‌اي از هزینه‌های اين خانواده‌ها و ايجاد زمينه اشتغال‌زايي براي برخي از آن‌ها در راستاي برطرف كردن مشكلات معيشتي مردم منطقه گام بزرگي برداشته‌اند.

حجت الاسلام شریفات به همراه امامان محلات كارون در زمينه ازدواج آسان و تهيه وام براي زوج‌هاي جوان نيز فعاليت دارند همچنين روحانيون اين شهرستان علاوه بر اشتغال زايي براي خانواده‌هاي كم در آمد، تاكنون  براي ۵۰ جوان در شرف ازدواج، شغل ايجاد كرده‌اند آنها در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز ورود كرده  و زمينه ترک اعتیاد و بازگشت بسياري از افراد به زندگي سالم را فراهم ساخته‌اند.

تلاش بي‌وقفه يكصد امام محله دركارون براي گره گشایی از مشکلات مردم/ براي تبيين دستاوردهای انقلاب، امامان محلات  ۹۳ حسینیه و ۵۱ مسجد كارون پا به ميدان گذاشته‌اند

در طرح بازسازی خانه‌هایی که در زمان سیل تخريب شدند؛ اولین گردهمایی جهادگران در دانشکده کارون برگزار و از طلاب و روحانیون برای کار جهادی دعوت به عمل آمد در اين برهه هم حجت الاسلام شریفات با همراهی سایر روحانیون به خدمت رسانی پرداختند.

امامان محلات با فرماندهي حجت‌الاسلام شريفات طرح «یاوران سردار سلیمانی» در مدارس كارون اجرا مي‌كنند و جوانان را به ميدان مي‌آورند تا از نيرو و انگيزه جواني براي پيروزي و پيشرفت در عرصه جهاد تبيين، جامعه را بهره‌مند سازند.  این طرح در حال حاضر در ۴ مدرسه راهنمایی شهرستان كارون آغازشده است و در بقیه مدارس اين شهرستان نيز اجرا مي‌شود.

1401/10/18