با حضور کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران

دوره آموزشی مدیریت بحران در بندرعباس با حضور یکی از اساتید دانشگاه‌های هرمزگان در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد کاوه‌ای استاد دانشگاه‌های هرمزگان در این دوره آموزشی و در جمع کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: امروزه مدیریت بحران نقش‌محوری در ارتقاء مدیریت امورعمومی از طریق آموزش، تربیت و توسعه شایستگی‌های مدیران و کارکنان بخش دولتی در سطح ملی و منطقه‌ای برعهده دارد.

وی افزود: مهمترین مأموریت‌های مدیریت بحران، خط‌‌‌‌‌ مشی‌گذاری‌ اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای مدیران و کارکنان در نظام اداری؛ آموزش و تربیت مدیران، کارشناسان و کارکنان دولت و مدیریت شبکه‌های علمی در جهت تولید و انتقال دانش در حوزه نظام اداری و اداره امورعمومی است.

کاوه‌ای تصریح کرد: پیچیدگی فزاینده جوامع مختلف و گسترش ارتباط و وابستگی چند جانبه، زمینه مساعدی برای رشد کمی و کیفی فرصت‌ها و تهدیدات محیط فراهم شده است و چنانچه از یک سو رشد و توسعه تکنولوژی انسان را در جدال با حوادث طبیعی قدرتمند ساخته، و از سویی دیگر پیچیدگی و ارتباط تنگاتنگ صنایع سبب بروز معضلات همه جانبه در رخدادهای بحرانی در سازمان‌ها شده است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های اقتصادی،اجتماعی، سیاسی، نظامی واقعیتی است که بشر در طول تاریخ با آن آشنا بوده است و هرچه قدر بر کسب موفقیت‌های تکنولوژیکی و اجتماعی افزوده شده است، میزان بروز این خطرات غیره منتظره نه تنها کاهش نیافته بلکه در بسیاری از موارد افزایش یافته است.

کاوه‌ای گفت: باید توجه داشت که کشورهای درحال توسعه و رو به رشد نیز به واسطه اینکه در مرحله‌ی فراگرد و یا انتخاب قرار دارند باید در برنامه ریزی‌های میان مدت و بلند مدت خود نه تنها در فکر جلوگیری بلکه در صدد ارزیابی ضررهای جبران‌ناپذیر حوادث پیش‌بینی نشده باشند.

1401/10/25