نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی در گلستان

نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی گلستان با حضور سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی در گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری است که در مسير دین و اسلام و قرآن شهدای زیادی را تقديم کرده است، اظهار کرد: گرایش نوجوانان و دختران ما به سمت بی‌حجابی و کشف حجاب نشان از ضعف عملکرد ما در حوزه دین و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی با تاکید براینکه باید دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های دینی که متولی دین و قرآن هستند را به چالش کشید،افزود: باید سطح جایگاه و نقش قرآن در مدارس را بدانیم و علت عدم برگزاری نماز جماعت در مدارس را کنکاش کرده و برای حل این مشکل چاره اندیشی کنیم. 

سنگدوینی افزود: مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی طرحها و ایده‌های خود را به تناسب برنامه‌هایی که دارند مطرح کردند  و ما از دستگاه‌های مربوطه پیگیر دغدغه‌های این عزیزان هستیم و ما با کمال افتخار در خدمت خادمان حقیقی قرآن و اسلام بوده و با تمام توان پشتیبان و حامی فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بحث موسسات و فعالیت‌های قرآنی که عهده‌دار تربیت نسل جوان است کم کاری شده،جذب خیرین در این زمینه به فراموشی رفته است و اگر مانند خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه هم برنامه‌ریزی‌های شود سبب‌ رشد و توسعه این مراکز خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در استان خاطرنشان کرد: نشستی با اعضای هیئت مدیره اتحادیه داشتیم و دغدغه‌ها و مشکلات احصا شد که حتی‌الامکان در جهت کمک به این مجموعه تلاش‌هایی داریم تا بتوانیم گامی برداریم.

وی گفت: مؤسسات در ترویج فرهنگ قرآنی تسهیل‌گر و تأثیرگذار هستند، لذا با رایزنی و تعامل با فعالان قرآنی استان تلاش خواهیم کرد حتی‌الامکان بتوانیم تعداد مؤسسات قرآنی را در استان افزایش دهیم.

1401/10/27