جریان مقاومت و استمرار مکتب سلیمانی عامل هراس دشمنان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جریان مقاومت و استمرار مکتب سلیمانی عامل هراس دشمنان است.

جریان مقاومت و استمرار مکتب سلیمانی عامل هراس دشمنان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه با روابط عمومی این اداره با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، اخلاص در عمل را مهم ترین ویژگی این شهید بزرگوار عنوان و اظهار کرد: شاخص‌ترین و کارآمدترین ویژگی مکتب سلیمانی اخلاص بی نظیر آن شهید والامقام بود به گونه ای که ظاهر بی‌آلایش و مؤمنانه او خبر از باطن صاف و پالوده‌اش می‌داد.

وی گفت: شهید سلیمانی هیچ گاه به دنبال مطرح کردن خود نبود و آنچنان به غنای درون رسیده بود که مستغنی از ذره‌ای جلوه‌گری بیرونی شده بود، چرا که اخلاص سرچشمه تمام افعال خداپسندانه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به راهکار تبلیغ و گسترش جریان، سیره و منش سردار سلیمانی اظهار کرد: راهکار مهم برای این امر داشتن شجاعت همراه با تدبیر در بین مسئولان است تا در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور و نیز رایزنی‌های دیپلماسی با کشورهای دیگر همواره با شجاعت و تدبیر ظاهر شده و از آرمان‌های انقلاب با جدیت دفاع کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: سردار سلیمانی، فقط یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است، مردی با جاذبه‌ها و دافعه‌های نیرومند که جهانی را شیفته خود کرد و اکنون جریان، منش و مسیر سلیمانی‌ها که درس آموز مکتب آن شهید والامقام هستند، باید به درستی در جامعه تبلیغ و گسترش یابد.

تقویت اسلام سیاسی؛ شرط ماندگاری خط مقاومت سلیمانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به ادامه دار کردن مکتب مقاومت شهید سلیمانی گفت: با تقویت سه عنصر «اسلام سیاسی»، «هویت ملی» و «اعتقاد دینی» مسئولین در دستگاه نظام و در کنار مردم می‌توانند در ماندگاری و گفتمان‌سازی خط مقاومت اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد کانون الهام بخش فرهنگ مقاومت اسلامی در خاورمیانه، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ منبعث از آموزه‌های مبارزاتی شیعه است، از این رو، تقویت گفتمان مقاومت اسلامی در خاورمیانه در واقع، تقویت نظام جمهوری اسلامی و مرزهای تأثیرگذار فرهنگی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در رابطه با وارد کردن تفکر و از خودگذشتگی شهید سلیمانی به سیستم اجتماعی و دفاعی کشور اذعان کرد: اگر مسئولان اجتماعی و دفاعی کشور خود آراسته به صفات حسنه و روحیه از خودگذشتگی کنند طبیعتاً مردم آن جامعه نیز به همان سمت، سوق داشته و در حقیقت بدون گفتار فقط با عمل می‌توان تفکر و از خودگذشتگی شهید را وارد سیستم اجتماعی و دفاعی کشور کرد چنانچه سردار شهید سلیمانی نیز با عمل و کردار خود نه با شعار و گفتار در دل‌ها ماندگار شد.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل افزود: گسترش حوزه گفتمان مقاومت اسلامی نه تنها از خلال مباحث سیاسی، بلکه از طریق دیگر فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، به راهکار ماندگاری خصوصیت عمل گرایی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: تولید مستند و استفاده از ابزار هنر، انتشار فیلم‌های زندگی نامه شهید، ترویج پیام‌های مکتب سلیمانی در قالب کلیپ‌های کوتاه و اثرگذار و نیز عمل کردن مسئولان دولتی به مکتب حقیقی سلیمانی می‌تواند در ماندگار کردن خصوصیت عمل‌گرایی شهید سلیمانی مؤثر باشد.

1400/10/12