دیدار رئیس تبلیغات اسلامی خلخال با امام جمعه تالش

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال درسفر به شهرستان تالش با امام جمعه این شهرستان دیدار و درباره مسائل فرهنگی و قرآنی گفتگو کرد.

دیدار رئیس تبلیغات اسلامی خلخال با امام جمعه تالش

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی در دیدار با امام جمعه تالش به تلفیقی بودن منطقه و شهرستان های تالش و خلخال اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه هر دو شهرستان به لحاظ مرز فرهنگی که دارند و اکثر مردمان تالش را خلخالی ها تشکیل داده، لذا هم افزایی در اجرای برنامه ها و استفاده از تجارب باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی مشترک بین خلخال و تالش می تواند در توسعه ارتباط و هم اندیشی و نیز ارائه برنامه های موثر در ترویج فرهنگ اسلامی بین مردم موثر باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر مجتبی نورزاد امام جمعه تالش و عضو مجمع فرق ادیان و مذاهب در سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیت ها و ارتباط فرا سازمانی تبلیغات اسلامی خلخال این تعامل و هم اندیشی را عامل مهم در وحدت و همبستگی در جامعه عنوان کرد و گفت: این اولین جلسه‌ای است که متولیان فرهنگی فرا شهرستانی کار می‌کنند که مایه مباهات و افتخار بوده و دفتر امام جمعه تالش آماده همکاری مستمر با اداره تبلیغات اسلامی خلخال است.

در این دیدار مقرر شد، تفاهم نامه همکاری بین دو شهرستان در خصوص فعالیت های قرآنی، کرسی تلاوت، محافل قرآنی، استفاده از ظرفیت قاریان و حافظان روستای قرآنی اندبیل و خیرین تالش و نیز در خصوص فعالیت فرهنگی در بحث ایجاد وحدت اسلامی بین مذاهب شیعه و سنی و جلوگیری از رخنه دشمنان در بین این مذاهب، استفاده از ظرفیت موقوفات در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی با هم افزایی اداره اوقاف و امور خیریه منعقد شود.

در ادامه بر استفاده از تجارب علمای منطقه و تجربه نگاری و آسیب شناسی و نحوه ی تبلیغ در مناطق تلفیقی و استفاده از سخنرانی های امام جمعه در مناسبت ها و لینک بین امامان جمعه دو شهرستان مخصوصا تالش و هشجین تاکید شد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه تالش برگزار شد، سید سعید رحمانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال نیز حضور داشت.

1400/10/13