مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

ستاد امر به معروف نهادی است که از درون گفتمان انقلاب اسلامی متولد شده است

حجت الاسلام نظیری گفت: مجموعه ستاد امر به معروف فراتر از اینکه در فضای جامعه چه نقشی دارد بازی می‌کند، نماینده بخشی از نظام فکری جهان امروز است.

ستاد امر به معروف نهادی است که از درون گفتمان انقلاب اسلامی متولد شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اتفاقی را که شاهد بودیم در طول چند مدت گذشته تروریست خواندن مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف اتحادیه اروپا وهمچنین قرار دادن نام نهاد‌های انقلابی و شخصیت‌های انقلابی در لیست تحریم‌ها و یا توهین و جسارت به مقدسات اسلام و قرآن، نشان حرکت دشمن در یک بازی ایضایی با انقلاب اسلامی و اسلام ناب است.


وی افزود: اگر نگاه دقیقی به این اتفاقات و جریانات داشته باشیم همینطور که تحلیل مقام معظم رهبری نسبت به نقشه دشمن در اغتشاشات اخیر هم همین بود این هست که این یک حرکت واکنشی است، چند سالی است که دشمن عصبانی‌تر شده و توان متوقف کردن حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی و در واقع اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی که درسطح بین الملل در حال تولد است را ندارد.‌


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: می‌توانیم بگوییم امروز دو نگاه و دو گفتمان و دو تمدن در سطح جهان بشریت در حال مبارزه و رویارویی با هم هستند؛ یک اندیشه و گفتمان و تمدن انقلاب اسلامی به عنوان نماینده اندیشه اسلام ناب در سطح جامعه و یک اندیشه و تمدن جهان غرب.


حجت الاسلام نظیری اظهار داشت: جبهه استکبار با تمام وجودش دارد می‌بیند که گفتمان انقلاب اسلامی و تمدنی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است این دوره بر افکار عمومی و درنگاه بشریت و جامعه بین الملل غلبه پیدا می‌کند تصویری که از آینده جهانی که می‌خواهد به دست گفتمان و تمدن غرب ساخته بشود آن آرمان شهری که او سالیان سال برایش تلاش کرده، زحمت کشیده، جنگ راه انداخته، هالیوود افتتاح کرده، فیلم ساخته تا ذهن بشریت را به سمت یک آرمان شهری هدایت کند که اگر این تمدن غرب بر جهان مستولی شود، آینده شما در حال فروپاشی خواهد بود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با ترسیم دنیای خیالی مادیگرایی افزود: غرب امروزمی‌بیند که این هیمنه پوشالی در نگاه بشریت درحال فروپاشی است تصویری که از آن تمدن و نتیجه آن برای بشریت ساخته بود در حال فروپاشی است و جهان امروز دارد گفتمانی را در مقابل چشمان خودش می‌بیند که این گفتمان می‌تواند منجی و نجات دهنده آن باشد و حیات جدیدی را برایش رقم بزند، گفتمان انقلاب اسلامی و تمدنی که گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان نماینده اسلام ناب برای او به ارمغان آورده، عدالت، آزادی، زیست اجتماعیی، پیشرفت و... است؛ این در واقع نقطه‌های امید و اتکایی است که بشر آن‌ها را دنبال می‌کند و جزء آمال و آرزو‌های واقعی اوست. اینجاست که دشمن عصبانی می‌شود و تلاش می‌کند که ذهن جامعه بشری را از این خط گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام دور کند، ولی نمی‌داند که هر چقدر تلاش می‌کند بیشتر در این باتلاق فرو می‌رود.


وی بیان داشت: نهاد‌های انقلابی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد امربه معروف و نهی از منکرو بنیاد شهید را تهدید به تحریم می‌کنند، چرا؟ چون این‌ها نهاد‌هایی هستند که از درون این گفتمان متولد شده اند، این‌ها نهاد‌هایی هستند که هرکدام بخشی از آن پازل گفتمان را در سطح جامعه محقق می‌کنند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این است که یک واجب انقلاب اسلامی را جاری کند و حلقه اتصال زنجیره مومنان در فضای جامعه باشد و با ایجاد فضای اخوت و ولایت،همه به فکرهم باشند و همه در کنار هم باشند،نه کسی فقط به فکر خودش باشد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ارتباط با نقش و جایگاه ستاد گفت: مجموعه ستاد احیای امر به معروف فراتر از اینکه در فضای جامعه چه نقشی بازی می‌کند، نماینده بخشی از نظام فکری جهان امروز است که به شدت مخالف گفتمان غرب، که یک نظام فمینیستی و در واقع انسان محور دارد ترویج می‌کند.ما یک امت واحده هستیم و نمی‌توانیم نسبت به هم بی تفاوت باشیم و ید واحد باید در کنارهم و با هم حرکت کند.

حجت الاسلام نظیری افزود:، چون نمی‌توانند با کلیت این تمدن مقابله و تهاجم کنند تلاش می‌کنند که اضلاع تمدن را مورد ضرب و شتم و آسیب قرار بدهند. قرآن هم که محور تمامی حرکت‌ها ست وامروز برای دنیا حرف برای گفتن دارد لذا تلاش می‌کنند که با این قرآن مخالفت کرده و به آن جسارت کنند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در رابطه با راهکار پیشنهادی برای مقابله با این قبیل توطئه‌ها گفت: حوزه‌های علمیه باید در استنباط مبانی و حکمرانی از قرآن کریم و برای توده‌های مردم و جامعه نخبگانی تلاش کنند.باید به قرآن متمسک بشویم و از قرآن بهره بگیریم چرا که  راه مقابله و مواجهه با این نفوذ دشمن این هست که اگر می‌خواهند قرآن را از ذهن بشر دور کنند ما قرآن را  در متن زندگی خود بیاوریم.

1401/11/09