معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

حجت الاسلام رضا دیلمی گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و یکی از  دستاوردها انقلاب جوانان مومن و انقلابی هستند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در میزگرد تخصصی «44 سال افتخار و کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی» اظهار کرد: انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر و عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد، افزود: امام خمینی (ره) عنصر اراده‌ ملّی را که جان‌مایه‌‌ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

وی با اشاره به نقش جوانان به عنوان میدان‌دار اصلی حوادث و عرصه مدیریتی در انقلاب اسلامی گفت: امام روحیه‌ و باور «ما می‌توانیم» را به همگان منتقل کرد، تکیه به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی است و در سیره معصومین علیهم‌السلام و مکتب امام خمینی (ره) «استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت» یکی از مولفه‌های مهم بود و همین رویکرد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی منجر به معجزه قرن شد.

حجت‌الاسلام دیلمی افزود: خاندان منحوس پهلوی دست‌نشانده نظام استکباری بودند که با بی‌عدالتی و تبعیض مردم را دچار چالش کردند.

وی گفت: روحانیت انقلابی همواره در صحنه حضور پررنگی داشتند، امام خمینی (ره) به سه مولفه در سیر تمدنی آراسته شده بود از جمله معنویت، روحیه حماسی و عقلانیت که با این مولفه تحول بزرگی در منطقه رقم زد و امروز ۴۴ سالگی این پیروزی شکوهمند را جشن می‌گیریم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره اینکه انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در بخش‌های‌ علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد، اظهار کرد: تاکنون ثمرات بالنده‌ آن روزبه‌روز فراگیرتر می‌شود.

حجت الاسلام دیلمی با بیان اینکه ایران پیش ‌از انقلاب، در تولید علم و فناوری صفر بود، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هزاران شرکت دانش‌بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور، میلیون‌ها تحصیل‌کرده‌ دانشگاهی شکل گرفت و تربیت شدند.

وی به حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در آئین معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف محصول انقلاب اسلامی است، رشد معنویت و توکل به خدا توانست انقلاب اسلامی را به درجه‌های مهم پیشرفت و اقتدار برساند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با برشمردن رشد موسسات قرآنی، تشکل‌های دینی و گروه‌های جهادی در بوم استان بیان کرد: در سیل و کرونا مردم با اعتقادات مذهبی که داشتند به میدان آمدند و حماسه آفرین شدند.

وی گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و یکی از  دستاوردها انقلاب جوانان مومن و انقلابی هستند و موتور محرکه پیشرفت نظام محسوب می‌شوند.

1401/11/16