مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد؛

۲۰ درصد معتکفان هرمزگان، نوجوانان و جوانان بودند

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با اشاره به حضور 7هزار و 80 نفری هرمزگانی‌ها در مراسم اعتکاف امسال در 90 مسجد استان گفت: شاهد حضور 20 درصدی نوجوانان و دانش‌آموزان در این مراسم معنوی هستیم.

۲۰ درصد معتکفان هرمزگان، نوجوانان و جوانان بودند

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت و جایگاه مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف مسئله‌ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده و ایشان معتقد هستند که انقلاب اسلامی باعث گسترش و ارتقای آن شده است.

وی با بیان اینکه سنت نبوی اعتکاف پدیده بسیار مبارکی است که قدمت هزار ساله‌‌ای در صدر اسلام دارد، افزود: اما مانند سایر سنت‌های مبارک از رویش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، یعنی انقلاب و ولایت فقیه باعث گستردگی و رشد اعتکاف در کشورما شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه اعتکاف، یکی از عبادت های اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: برخلاف برخی از عبادتات که به زندگی فردی شخص سامان می‌بخشد و تأثیر فراوانی در سامان بخشیدن به جنبه اجتماعی زندگی شخص نیز دارد که موجب می‌شود او روابط اجتماعی درستی داشته باشد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد اعتکاف را از عبادت هایی خواند که نماز، روزه، دعا و تلاوت قرآن را یک جا در خود دارد و در حقیقت، رمز اصلی اثرگذاری شگفت اعتکاف را باید در همین زمینه سازی آن برای انواع عبادتات دیگر جویا شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکت‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی ایران، اقبال مردم، به ویژه جوانان به «اعتکاف» است، اذعان داشت: امسال قریب به 7 هزار و 80 نفر در مراسم اعتکاف 90 مسجد استان شرکت کردند وكه 20 درصد اين جمعيت را نوجوانان و دانش آموزان تشكيل داده بودند.

1401/11/18