قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

مسئله «هویت»، علت تاسیس و بقاء جامعه روحانیون است

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اختتامیه دوره آموزشی روحانیون مسقر استان زنجان گفت: مسئله هویت علت تأسیس و بقاء جامعه روحانیون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه دوره آموزشی روحانیون مسقر استان زنجان، با تشکر از بانوان و همسران روحانیون مستقر گفت: وقتی انسان می‌خواهد تشکر کند به اندازه علمش و توجهش تشکر می‌کند ولی وقتی خدا بخواهد تشکر کند تشکر علیم می‌کند. خداوند شاکر علیم است و ما شاکر جاهلیم و به خیلی مسائل توجه نداریم، از همسران روحانیون بابت مجاهدت فراوان در این مسیر پر از سختی‌ها تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام حریزاوی در ادامه گفت: مسئله هویت، علت تأسیس و بقاء جامعه روحانیون است. ریشه تخلفات انسان‌ها و طلبه‌ها هویت است نه معیشت آنان. این هویت از این نشأت می‌گیرد که من کی هستم و من چی هستم. در مسئله جمعیت دچار بحران انسان‌شناسی شدیم و یک زن زمانی که مادر می‌شود باور ندارد که یک سلوک توحیدی را تجربه می‌کند و این سلوک را هم مردان هم نمی‌فهمند. وقتی شخصی دچار فقر هویتی بشود از تمام مسائل تهی می‌شود و این خلاء هویتی باعث می‌شود در تلاطم‌های زندگی کم بیاورد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: گاهی اوقات ما جذب داریم، عزم داریم ولی حزم نداریم، این از ضعف مطالعه، ضعف نخواندن نماز شب، ضعف مطالبه است. ما باید کاری کنیم که مردم قیام برای خدا کنند در این صورت همه مشکلات برطرف می‌شود. امام (ره) درباره قیام گفته‌اند که قیام بر دو گونه است که قیام برای خداست یا برای نفس است. ما باید بتوانیم جامعه را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که مسئله آنان قیام باشد، مهم‌ترین مأموریت امام محله و شریکه الامام این است کاری بکنیم که مردم قیام کنند.

حجت‌الاسلام حریزاوی در پایان با توجه به مسئله جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: ما در بحث جمعیت در یک خطر تاریخی قرارگرفته‌ایم. کار فرهنگی طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری باید گفتمان‌سازی شود، باید کاری کنیم که مردم امر حق رو مطالبه و جریان اجتماعی ایجاد کنند. باید کاری کنیم که تمام اعضای شهر یا روستا در تبلیغ جریان‌ساز باشند و در بحث تبلیغ جمعیت هدف‌گذاری و نقطه‌زنی مناسب داشته باشیم.

1400/10/20