نشست هم‌اندیشی «مرور گذشته برای تبیین آینده» در گلستان

نشست هم‌اندیشی «مرور گذشته برای تبیین آینده» در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی «مرور گذشته برای تبیین آینده» در گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نصرت بابایی در این نشست اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به زنان مسلمانِ ایرانی، جایگاه ویژه‌ای داد و زمینه فعالیت آنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... فراهم کرد.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته گلستان با تاکید براینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه زنان قابل مقایسه با دوران منحوس پهلوی و هیچ دوره دیگری نیست، افزود: وضعیت سواد، امید به زندگی، اشتغال و موارد مرتبط با حوزه زنان آمارها و وضعیت اسفباری داشت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان توانمند ما در عرصه های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل تمدن اسلامی نیاز به تولید فکر و پرورش انسان داریم که نقش زنان در این دو مقوله بسیار حائز اهمیت است.

بابایی گفت: تمدن سازی جهان اسلام براساس خانواده محوری است و ما باید دقت کنیم که در تبیین مفهوم توسعه یافتگی به بیراهه نرویم و به بهانه حضور اجتماعی زنان، کاری نکنیم که وظیفه مادری تعطیل یا نیمه تعطیل شود. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که خانه‌داری به معنای خانه نشینی نیست. یعنی با محوریت خانه و خانه داری زمینه حضور اجتماعی زنان نیز فراهم و تسهیل شود.

وی یادآور شد: موضوع جهاد تبیین نیز در شرایط کنونی از مواردی است که زنان جامعه باید با همه توان و قوت بپردازند و اجازه ندهند که دشمنان با سوءاستفاده از ناآگاهی برخی از نوجوانان و جوانان فتنه انگیزی و جای دوست و دشمن را عوض کنند.

1401/11/23