طی مراسمی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان معرفی شد

طی مراسمی با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس، جمعی از مسئولان استانی، مسوولان هیأت های مذهبی و تشکل‌های مردمی، حجت الاسلام والمسلمین حقانی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان معرفی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، اظهارداشت: در زمانه‌ای که رهبری معزز مجموعه تعابیر آکد و موکد خود را تحت عنوان جنگ ترکیبی و پروپاگاندا بیان کردند، علاجی جز جهاد تبیین وجود ندارد و این این تبیین ریشه‌اش در کتاب الهی است و فهم واضح ما از کتاب الهی این است که حجاب حکم الهی است اما برای تبیین همین حقیقت باید لازمه‌ای از جنگ روایت‌ها را استفاده کنیم.

 

وی افزود: یکی از ظلم‌هایی که به مردم ایران در جنگ رسانه‌ای انجام می‌شود این است که چهره واقعی مردم را به خودشان نشان نمی‌دهند لذا امروز هنرمندانه روایت کردن خوبی‌های مردم یک ضرورت است و روایت خوبی‌ها به تنهایی تبلیغات اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، عنوان‌کرد: تبلیغات اسلامی یعنی معرفی خوبی‌ها، خوبی‌های خود مردم را برای مردم باید روایت کرد و اگر اینجا کوتاهی کردیم ضربه خواهیم کرد چرا که یکی از کارهای شیطان مخدوش کردن چهره خوبی‌ها است و لازمه‌ی این مهم این است که روحانیون محور تبلیغ قرار گیرند و سایر گروه‌های مردمی دنباله روی کار باشند. 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان اینکه اصل حضور ما در هرمزگان برای تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری بوده است، عنوان‌کرد: یکی از بهترین مدیران خود را که بنا داشتیم به تهران ببریم به هرمزگان آوردیم و امید به حرکتی پرشتاب در هرمزگان داریم. 

 

کامرانی: سازمان تبلیغات اسلامی در تبلیغ جهاد تبیین نقش کلیدی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از ظرفیت های علمی حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین به خوبی استفاده شود گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در تبلیغ جهاد تبیین نقش کلیدی دارد.

 

کامرانی با بیان اینکه گوش به فرمان بودن به امر رهبری از فرایض اصلی زندگی و مدیریتی است تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر میفرماید: «در جامعه با نگاه پدرانه و عفو بخشش به مردم نگاه کنید»، رهبر فرزانه ما حکیم و دیده بان است و نه تنها مسائل کشور بلکه رویکرد جهان شمول به مسائل می پردازند، ما باید گوش به فرمان ایشان باشیم، و بدانیم که نگاه عفو و پدرانه رهبری در حوادث اخیر بسیاری از نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جهاد تببین بسیار پررنگ است، ما در استان هرمزگان به یومن وجود مسئولان دلسوز مراکز علمی خوبی ایجاد شده است و ۵۲ واحد دانشگاهی و حوزه های علمیه برتر میوه این تلاش ها است که باید از ظرفیت شان استفاده شود.

 

 مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی هرمزگان:  توسعه خانه‌های عالم در هرمزگان تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد در این آیین، با اشاره به خدمت ۳۰ ساله‌اش در سازمان تبلیغات، اظهارداشت: احداث خانه‌های عالم در شهرها و روستاها یکی از مسائل مهمی است که باید در استان با جدیت دنبال شود چرا که استقرار روحانی و عالم در مناطق مختلف تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد. 

 

وی افزود: در حال حاضر ۲۹۵ باب خانه عالم  در استان هرمزگان بنا شده است که به نسبت جمعیت روستاهای استان بسیار کم است و لازم است از راه‌های مختلف اعتبارات بیشتری برای احداث خانه‌های عالم در روستاها تامین شود. 

 

آرامی: تبلیغات دینی وظیفه‌ای همگانی است 

منصور آرامی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ضمن گرامیداشت ایام، اظهارداشت: امروز اثرات تلاش‌های دینیِ نظام با استفاده از نهاد روحانیت در دنیا قابل مشاهده است اما باید با توجه به تاکیدات رهبری باید جهاد تبیین سرعت بگیرد و با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

آرامی بیان‌کرد: موضوع جهاد تبیین و تبلیغات اسلامی از دایره‌ی عملکردی یک سازمان خارج است و یک وظیفه‌ای همگانی است اما متأسفانه بسیاری از نهادهایی که باید در این حوزه کار کنند، کار خود را رها کرده‌اند در حالی که به وزا تاکید کرده‌ایم که در همه حوزه‌ها باید کار تبلیغ دینی انجام شود و حتی به وزیر ورزش هم گفته‌ام که باید در حوزه ورزش نیز تبلیغ دینی انجام شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح‌کرد: ما در مجلس باید برای اختصاص بودجه‌ها به کمک حوزه تبلیغات دینی بیاییم و می‌خواهیم به کمک این حوزه بیاییم و دستگاه‌های اجرایی کشور را موظف کنیم که در تبلیغ فرهنگ دینی مشارکت کنند

 

مرادی: حداقل‌های حضورِ مبلغین در روستاها مهیا شود

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین بیان داشت: خواهش داریم از حجت‌الاسلام قمی که استان هرمزگان را به صورت ویژه ببینید چرا که این استان نیاز به کمک مرکز داریم چرا که امروز به هر روستایی که می‌رویم تقاضای خانه‌ی عالم وجود دارد و روحانیت استان نیز آمادگی دارند که در دورافتاده‌ترین روستاها خدمت کنند اما حداقل‌ها باید برای خدمات آن‌ها مهیا شود.

مرادی همچنین بر لزوم توجه ویژه به هیات‌های مذهبی استان تاکيد کرد.

میرنژاد: سازمان تبلیغات می‌تواند متولی نشاط مردم هرمزگان باشد

داوود میرنژاد مدیر جبهه فرهنگی انقلاب نیز گفت: ان‌شاالله حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی در هرمزگان موجب تحول جدی در هرمزگان شود چرا که در شرایط فعلی جامعه قبول مسئولیت‌ در لباس روحانیت مجاهدت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به شرایط ویژه هرمزگان، عنوان کرد: به در هرمزگان که میزبان خیل کثیری از مهاجران است کار بسیار سخت است و از همین بابت آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی داریم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک سرباز در خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی خواهد بود، افزود: جا دارد برای نشاط و شادی مردم در این استان کارهای بیشتری انجام شود و متولی این مسئله می‌تواند سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

 

گفتنی است، در پایان این آیین، حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حقانی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان توسط حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی قرائت شد.

1401/11/24