نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان «موتور محرکه» حرکت دستگاههای فرهنگی بهمنظور حل مشکلات مردم بهویژه «جوانی جمعیت» یاد کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، دکتر علی نیک زاد «نایبرئیس مجلس شورای اسلامی» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظرفیتهای سازمان تبلیغات اسلامی را بسیار خوب ارزیابی کرد و از آن بهعنوان «موتور محرکه» برای حرکت دیگر دستگاههای فرهنگی برای حل مشکلات مردم برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی میتواند بهعنوان موتور محرکه در پیشبرد مسائل فرهنگی کشور عمل کند چراکه در رویکرد جدید این سازمان، ظرفیتهای خوبی را با مدیریت آقای قمی شاهد هستیم.
به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به نوع ارتباط خود با روحانیون میتواند از ظرفیت ائمه جمعه و دستگاههای فرهنگی برای حل مشکلات مردم بهویژه در مورد قانون جوانی جمعیت بهره شوند.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جوانی جمعیت ادامه داد: مطمئن باشید اگر فعالیتهای فرهنگی از پشتیبانی قانونی برخوردار نباشند حتماً تأثیرگذاری چندانی نخواهند داشت اما الحمدالله قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویبشده است و خوشبختانه دولت هم اعتباراتی را برای این منظور در نظر گرفته است لذا امیدواریم همراهی قانون، دولت و مجلس در پیگیری قانون جمعیت؛ موجب اتفاقات مبارکی در آینده نزدیک شود.
دکتر نیکزاد، موضوع «جوانی جمعیت» را یک مطالبه برحق مقام معظم رهبری برشمرد و خبر داد که مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر محقق شدن این قانون است هرچند که به اعتقاد وی بحث جوانی جمعیت، علاوه بر اینکه نیاز به مشوقهای لازم دارد اما بحث اصلی آن «مسئله فرهنگی» است.
وی در پایان اذعان کرد: معتقدم بحث جوانی جمعیت را به دلیل اینکه یک موضوع فرهنگی است باید کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیگیری کند و این در حالی است که دولت سیزدهم نیز در راستای پیگیری این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱، دوازده هزار میلیارد تومان برای این قانون در نظر گرفته است. لذا ما نباید از فرصت و قدرت مجلس، دولت و دستگاههای فرهنگی برای پیشبرد اهداف فرهنگی بهویژه «قانون جوانی جمعیت» غافل شویم.
1400/10/20