در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز مطرح شد؛

امروز حوزه هنری، صاحب یک تیم کاربلد و سینماساز است / حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های حوزه هنری و سازمان سینمایی

در حالی «آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز» با عنوان «دوباره سینما»، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری و مسئولان و هنرمندان استانی در شهر تبریز برگزار شد که همگان براین عقیده بودند که حوزه هنری امروزه صاحب یک تیم کاربلد و سینماسازاست.

امروز حوزه هنری، صاحب یک تیم کاربلد و سینماساز است / حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های حوزه هنری و سازمان سینمایی


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با عنوان «دوباره سینما»، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مدیران سینمایی، هنرمندان و مسئولان استانی در شهر تبریز برگزار شد.

اضافه شدن ۱۰ سالن به مجموعه سینمایی استان

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و مدیر حوزه هنری این استان در این مراسم با اشاره به آنکه امروز این استان صاحب ۲۰ سالن سینماست خبر داد تا خرداد سال ۱۴۰۲ تعداد سالن‌های به ۳۰ سالن خواهد رسید و ۱۰ سالن به مجموعه سینمایی استان نیزاضافه می‌شود.

به گفته بلاغی، عملیات بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از سال ۹۸ آغاز شد و یک کار سخت مقاوم‌سازی به همت مجموعه فنی موسسه بهمن‌سبز به خوبی طی شد و امروز حوزه هنری، صاحب یک تیم کاربلد و سینماساز در استان آذربایجان شرقی است.

باید «هنر انقلاب اسلامی» را در سراسر ایران دنبال کنیم

در ادامه همچنین، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری عنوان کرد: تلاش ما در سه سال اخیر این بوده است که هنر انقلاب اسلامی را در سراسر ایران دنبال کنیم. به برکت انقلاب اسلامی، در گوشه گوشه این خطه هنرمند درجه یک، کاربلد و فهمیم در دسترس قرار گرفته و سوژه‌های مورد نظر و خرده فرهنگ‌های بی‌نظیر، زمینه‌هایی را فراهم کرده است تا حرف ریشه‌ای و عمیق مردم را با زبان هنر بیان کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با نگاه درست مدیران حوزه فرهنگ، روزی فرا برسد که جوان مستعد بدون آنکه نیازی برای دیده‌شدن به مرکز کشور داشته باشد، بتواند به توان خود امید داشته باشد تا در شهرش فعالیت کند و در این نگاه؛ قطعاً تبریز جایگاه ویژه‌ای دارد.

تلاش می‌کنیم «سینما» به مکانی آرامش بخش تبدیل شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تلاش کردیم با طرح احیا سینما‌های قدیمی، زنجیره سینماداری مهر را توسعه ببخشیم گفت: تلاشمان بر این است که سینما به محیطی تبدیل شود که خانواده‌های ایرانی بدون دغدغه و با آرامش خاطر حضور پیدا کنند. از این جهت تلاش می‌کنیم به ایده پروژه مجتمع فرهنگی به معنای واقعی نزدیک شویم. امیدوارم این ظرفیت برای همه مردم و اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود تا در سال‌های آتی، هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

«حوزه هنری» تبدیل به نهادی نیروپرور در حوزه فرهنگی شده است

وی در پایان اذعان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی پس از چهل سال تبدیل به نهاد نیروپرور برای فرهنگ و انقلاب شده است. ما سال گذشته به هنگام تدوین سند زیست‌بوم و نقشه تحول حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، به این نتیجه رسیدیم که کار ویژه حوزه هنری در استان باید روایت آذربایجان پیش‌رو در انقلاب باشد. خوشحالیم این تشخیص به واسطه ساخت پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، مهر تأیید گرفت.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری، همزاد با انقلاب اسلامی سابقه دارد اظهار داشت: از زمانی که آقای دادمان، ریاست حوزه هنری را برعهده گرفتند، شاهد شکوفایی و تلاش همه جانبه در عرصه مختلف هنری بودیم و ما نیز در مجلس شورای اسلامی، همه جانبه از برنامه‌های هنری به ویژه برنامه‌های حوزه هنری و سازمان سینمایی حمایت می‌کنیم.

گفتنی است پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، مجهز به ۱۰ سالن با پیشرفته‌ترین تجهیزات است که شامل سالن‌های سرپوشیده در ظرفیت‌های مختلف است. سالن روباز، کافه سینما، پلاتو و نمایشگاه، سالن کودک، اتاق مادر و کودک و سالن اختصاصی از دیگر ویژگی‌های این پردیس سینمایی است که همراه با آخرین تجهیزات ویدیویی و صوتی آماده خدمت رسانی به دوستداران سینما و فرهنگ و هنر است.

بخش پایانی این مراسم نیز، اکران ویژه فیلم سینمایی «در آغوش درخت» بود که در منطقه آذربایجان فیلمبرداری شده است.

1401/12/06