در نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان زنجان مطرح شد؛

نباید فعالیت‌هایی که در حوزه بانوان صورت می‌گیرد سطحی باشد

نشست بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان زنجان در راستای هم اندیشی و برنامه ریزی برای فعالیت‌های اثر بخش بانوان، با معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بهزاد طارمی معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این نشست بابیان اینکه زنان جامعه ما نقش تأثیری گذاری در تربیت جامعه و افراد جامعه دارند افزود : نباید کارهایی که برای بانوان انجام میدهیم سطحی باشد.فعالیت های بانوان باید عمیق ، ریشه ای و اثر گذاری آن در جامعه مشهود باشد. دیدن دغدغه های بانوان و مطالبه گری آنان از مهمترین مسائل بانوان باید باشد .

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه به اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند تأکید کرد: بدون تردید ، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است و اولین قدم توجه به شایستگی ها و توانمندی های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه های متناسب با این توانمندی ها و در نهایت، تلاش برای ارتقاء جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور در توسعه پایدار است.

طارمی با بیان اینکه عموما وقتی حرف از مسائل بانوان که می شود، رسانه ها، مبانی اسلام و انقلاب را جزو اصلی ترین موانع دستیابی به حقوق زنان معرفی می کنند ، تصریح کرد: غربیها با قدرت تبلیغات بالایی که دارند، تا حدی اذهان عمومی را با خود همراه می کنند و به سمت آن نظم نوین جهانی که استعمارگران فرهنگی در پی آن هستند، سوق می دهند. حال آنکه در آنسوی جهان، محققان و پژوهشگران مهد دموکراسی اعتراف می کنند که در اصول اسلام و انقلاب اسلامی، بیشترین تکریم و حفظ عزت و اعتبار زن وجود دارد.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر تقویت لایه های میانی جامعه بانوان تأکید کرد و افزود : باید بستر نقش‌آفرینی برای بانوان فراهم شود به نحوی که زنان، تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند که به نوعی فعال کردن کنشگری بانوان در حوزه جهاد تبیین است و در این زمینه باید موانع جهاد تبیین شناسایی شود و برای آن طراحی صورت پذیرد. می‌توان گفت اگر قرار باشد یک کار در سازمان تبلیغات اسلامی صورت پذیرد، آن «جهاد تبیین» است .

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از راهکارهای مطالبه گری بانوان کار تشکیلاتی در جامعه است افزود :در کار تشکیلاتی باید نگاه توحیدی داشته باشیم .تشکیلات توحیدی نتیجه تشکیل گروه‌هایی با انسان‌های متعهد است و ‌ هر کس می‌تواند به اندازه سهم خود هستی را به سمت خداوند سوق دهد.

آقای طارمی در پایان افزود : اداره کل تبلیغات اسلامی استان این آمادگی را دارد ، گروههایی که در حوزه بانوان و کنشگران این عرصه فعالیت می کنند را مورد حمایت خود قرار دهد و از طرحها و برنامه های این گروهها استقبال میکند .

گفتنی است، در این نشست ، بانوان فرهیخته فرهنگی دینی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در مورد فعالیت هانشست بانوان ی بانوان پرداختند .

1401/12/13