معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبق نظرسنجیهای مردمی و نظر کارشناسان، مسأله فرهنگی و گرههای ذهنی از دغدغههای اقتصادی مهمتر و جدیتر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام رضا عزت زمانی در حاشیه همایش کالسکهسواران در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به دغدغههای جدی که در مورد جمعیت وجود دارد اشاره کرد و گفت: مسأله جمعیت یکی از جدیترین مسائلی است که کشور با آن مواجه است و طبق نظر کارشناسان برای گذر از این مسأله فرصت زیادی نداریم.
وی افزود: پس از جنگ تحمیلی به دلیل اینکه در شرایط خاصی قرار داشتیم، بر اساس تشخیص کارشناسی نیاز بود قوانینی برای کنترل جمعیت لحاظ شود اما در ادامه مسیر با وجود تذکرات متعدد رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسأله، در خصوص اصلاح سیاستها و فرایندها اقدام خاصی صورت نگرفته است.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی توجه به مسأله افزایش جمعیت را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: در دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی اتفاقهای خوبی رقم خورده و ضمن تصویب قانون جوانی جمعیت، ارادهها و تلاشها بر این صورت گرفته که افزایش جمعیت یکی از موضوعات اصلی کشور بشود.
حجتالاسلام عزت زمانی گفت: در قانون جوانی جمعیت دو بحث جدی وجود دارد؛ یکی پشتیبانی مادی است، اما بخش مهمتر و جدیتر آن که طبق نظرسنجیهای مردم و نظر کارشناسان مهمتر از دغدغه اقتصادی است، مسأله فرهنگی و گرههای ذهنی است که در بین مردم وجود دارد.
وی با بیان اینکه که دستگاههای فرهنگی و گروههای فرهنگساز برای بازکردن این گرهها مسئولیت دارند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای حل این مسأله مصادیقی ذکر میکنند که عموما در محدوده کار فرهنگی است.
به گفته حجتالاسلام عزت زمانی، سرمایه گذاری روی نسل آینده با هویت مذهبی و دینی و دعوت کردن مردم به دیده شدن و این صحنه را تجربه کردن و پرداختن به یکی از موضوعات اساسی و کلیدی در کشور به عنوان جمعیت، نیازمند اقدامات فرهنگی و میدانی مختلف است.
وی در مورد همایش کالسکهسواران گفت: همان طور که در ماه محرم در جلوه بال سرخ حرکت انقلابیمان مکتب سیدالشهدا(ع) را داریم و برنامهای مثل شیرخوارگان حسینی میتواند جلوه ارتباط نسل به نسل ما با سیدالشهدا(ع) باشد در حرکتهای مهدوی هم به عنوان جلوه سبز ظهور و حرکت رو به جلوی امت اسلامی به این حرکتها نیاز داریم.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برنامه امید آینده فرصت مناسبی برای حضور مادران با فرزندانشان در میدان و یک مانوری برای دعوت همه مردم به ویژه متدینین به این مساله طراحی شده تا با اقدامات هنری جذاب مثل استفاده از رنگهای متفاوت و دعوت از خانوادهها به صورت حضوری جمعی و نمادهایی که استفاده شده، بتواند این هویت را گره بزند.
وی افزود: پیادهروی خانوادهها از عمود 80 شروع شد و شرکت کنندگان با شعار و حرکت دسته جمعی و سرودها همراه با کالسکهها و بچهها در مسجد مقدس جمکران حاضر شدند و با حضرت ولیعصر(عج) عهد بستند و امیدواریم این کار با همکاری مسجد مقدس جمکران و گروههای مردمی و تبلیغی تداوم یابد.
1401/12/20