مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

ارزش‌های دینی و انقلابی باید در کنار اصل نظام، حفظ شود

حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در سال ۱۴۰۲ رعایت و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در تمامی حوزه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و اقتصادی را در وهله اول وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی دانسته و اهتمام هرچه بیشتر مسئولان را در اجرا و نظارت بر قوانین فرهنگی- دینی خواستار شد.

ارزش‌های دینی و انقلابی باید در کنار اصل نظام، حفظ شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در سال ۱۴۰۲ با اشاره به جایگاه قانونی تشکیل این ستاد، به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ترکیب نخبگانی آن، مصوباتش را برای همگان لازم الاجرا دانست.

وی رعایت و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در تمامی حوزه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و اقتصادی را در وهله اول وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی دانسته و اهتمام هرچه بیشتر مسئولان را در اجرا و نظارت بر قوانین فرهنگی- دینی خواستار شد و وضعیت نامطلوب برخی شاخص‌های دینی همچون رعایت حرمت روزه داری، رعایت حجاب و عفاف و... را در کنار هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن، محصول کم توجهی برخی مجموعه‌های مسئول به وظایف ذاتی از حیث رعایت در زیرمجموعه‌ها و نظارت صحیح بر رعایت شان ذکر کرد.

حجت الاسلام حسینی فضاسازی محیطی پیرامون ماه مبارک رمضان را قابل قبول ندانسته و نظارت هر چه بیشتر بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت حجاب و عفاف در اماکن عمومی را ضروری برشمرد و زمینه سازی برای مطالبه گری ارزش‌های دینی را وظیفه همگانی بیان کرد.

در این جلسه اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی نقطه نظرات خود را پیرامون ماه مبارک رمضان و وضعیت فرهنگی – اجتماعی استان بیان کرده و ضرورت عمل به وظایف قانونی متولیان را در حوزه‌های مربوطه خواستار شدند. فعالیت رستوران‌ها در مناطق فارغ از مسافر، پخش موسیقی‌های ناهنجار در اماکن تجاری، عدم نظارت بر رعایت حجاب و عفاف در اماکن عمومی، ضرورت زمینه سازی برای نهادینه کردن تذکر لسانی از اهم دغدغه‌های اعضای ستاد ساماندهی بود که مقرر شد از متولیان مربوطه پیگیری شود.

1402/01/10