ضیافت افطاری فلسطینی در میدان فلسطین

ضیافت افطاری فلسطینی در راستای همدردی با مردم مظلوم این کشور هر شب در میدان فلسطین میزبان روزه‌داران خواهد بود.

ضیافت افطاری فلسطینی در میدان فلسطینبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با شب ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، ضیافت افطاری فلسطینی تا ۲۱ فروردین‌ماه هر شب میزبان خانواده‌های تهرانی است. مراسمی که یک ساعت پیش از افطار با قرائت دعا و مناجات شروع شده و پس از آن سفره‌های افطاری اطراف میدان میزبان روزه‌داران خواهد بود. 

در کنار این مراسم گروه‌های مختلف پذیرایی، نمایش، سرود و .... در خدمت مردم هستند و به اجرای برنامه‌های متنوع می‌پردازند. در همین راستا مرتضی اسدی، دبیر مردمی ضیافت افطاری فلسطینی درباره برگزاری این ضیافت افطاری اظهار کرد: به دلیل این که ماه رمضان ماه کمک به مظلومان، یتیمان، ستمدیدگان و همدردی با آنان است، با هم‌فکری گروه‌های مردمی بر این آمدیم که برای ابراز همدردی ایرانیان به مردم مظلوم فلسطین، ضیافتی فلسطینی را با حضور مردم در میدان فلسطین تهران برپا کنیم.

او همچنین درخصوص برگزاری همزمان این ضیافت افطاری در دیگر کشورهای جهان، افزود: این مراسم همزمان با ایران، در ۱۵ کشور اسلامی دیگر نیز با آداب و رسوم همان کشور در حال برگزاری است.

دبیر مردمی ضیافت افطاری فلسطینی با یادآوری این موضوع که این افطاری به یاد مردم فلسطین برگزار شده است، بیان کرد: در این مراسم که از روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه برگزار شده است، روزانه ۳۰۰۰ غذای فلسطینی طبخ و آماده می‌شود.

اسدی یکی از ویژگی‌های برگزاری ضیافت افطاری فلسطینی را اجرای گروه‌های نمایشی و سرود برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: هر شب قبل از برپایی سفره‌های افطاری گروه‌های سرود و تواشیح به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند و در همین بازه زمانی هم موکب‌های اطراف میدان پذیرای روزه‌داران خواهند بود.

بیشتر بخوانید و ببینید:

ضیافت افطاری فلسطينی برگزار شد

1402/01/16