نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی

قاریان و حافظان قرآن از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام دکتر محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در محفل انس با قرآن ویژه اساتید و نخبگان قرآنی، از قاریان و حافظان به عنوان رویش‌های انقلاب یاد کرد.

قاریان و حافظان قرآن از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز روز شنبه ۱۹ فروردین در محفل انس با قرآن که به منظور دیدار اساتید و نخبگان قرآنی با ایشان ترتیب داده شده بود، گفت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، جوانان با قرآن آشنا شده و با آن انس گرفتند و در این زمینه تحول اساسی ایجاد شده است.

وی افرود: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت شود، اما آما  دقیق در این زمینه وجود ندارد.

دکتر آل هاشم گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، با وجود برخی ریزش ها، قاریان و حافظان و مدافعان حرم از رویش‌های انقلاب هستند و در اعتکاف و شب‌های احیا حضور پررنگ جوانان در مساجد مشهود است.  

در این محفل حجت الاسلام حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان از برگزاری جلسات متعدد تفسیر با محوریت سوره مبارکه محمد (ص)، برگزاری ۲۱۰ کرسی تلاوت، جلسات تبیین قبل از جزء خوانی و برگزاری ۲۰۰ جلسه جزء خوانی و ۳۸ محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در سراسر استان خبر داد.  

1402/01/20