با شعار و حدت و مقامت؛

ضیافت افطاری علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی برگزار شد

ضیافت افطاری علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی باهدف همبستگی هرچه بیشتر و با شعار وحدت و مقاومت برگزار شد.

ضیافت افطاری علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی،  مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مراسم ضیافت افطاری علمای اهل تسنن و شیعه خراسان شمالی که با موضوع وحدت و مقاومت که در محل حسینیه شهداء بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند وهمین امر  ضرورت برگزاری چنین مراسمی را چند برابر می کند.

وی افزود: وحدت و انسجام مسلمانان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باعث هویت بخشی به اقوام و مذاهب شده است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: قدرت‌های باطل درصدد ایجاد شکاف بین مسلمانان و دامن زدن به آتش اختلاف‌های شیعه و سنی هستند و باید با هوشیاری کامل این توطئه دشمنان را از بین ببریم.

وی بیان کرد: در شرایطی که رژیم صهیونیستی، جلادان و سربازان بی‌رحم این رژیم دست به هر جنایتی می‌زنند، شایسته است امت اسلامی به ویژه مردم روزه‌دار، مؤمن و متدین  با شکوه و صلابتی هر چه تمام‌تر در این راهپیمایی روز قدس حاضر شده و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیان آنها اعلام کنند.

وی با اشاره به فرمایش مولای متقیان علی(ع) در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه که در بخشی از آن فرموده‌اند «همواره دشمن ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید»، اظهار کرد: بر همه لازم است که دشمن ظالم و یاور مظلوم باشند.

حجت الاسلام حسینی آملی از علمای برجسته مدعو از شهر مقدس قم در این مراسم اظهار داشت: استاد بزرگ جامعه اسلام  شهید مطهری رضوان الله علیه خطاب به جوامع مسلمین فرمودند: امروز اگر رسول الله (ص) در بین ما بود کما اینکه هست؛ موضع ایشان به وضع امروز دنیای اسلام چه بود؟

وی در ادامه افزود: شهید مطهری با توجه به قدرت جوامع مسلمان در سراسر دنیا، جمله معروف امام راحل را بیان داشتند و گفتند: اگر امت مسلمانان دنیا هر نفر یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد لازمه این امر را وحدت و همدلی مسلمانان بیان داشت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم علمای شیعه و اهل تسنن با حضور نماینده ولی فقیه  در ضیافت افطاری شرکت نمودند.

1402/01/22