در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد

ضیافت «وحدت»

در آستانه سالروز جهانی قدس، مراسم ضیافت افطاری علمای شیعه و اهل تسنن شهرستان مانه و سملقان با موضوع وحدت و مقاومت برگزار شد.

ضیافت «وحدت»

به گزارش روابط عمومی خراسان شمالی، ضیافت افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور معاون فرهنگی و کارشناس فرق و ادیان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، ائمه جمعه، طلاب و روحانیون شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولان شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان شیعه و سنی بر وحدت و همبستگی هرچه بیشتر مسلمان تأکید کردند و جنایات رژیم غاصب اسراییل در کشور فلسطین را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: امروز به لطف خداوند متعال نه‌تن‌ها در استان خراسان شمالی، بلکه در همه ایران اتحاد، برادری و اخوت میان برادران مسلمان برقرار است و جامعه اسلامی ایران مصمم است که در مسئله وحدت مسلمانان به‌عنوان یک آرمان، آرزو و هدف مقدس اصرار بورزد.

وی در ادامه افزود: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی مکلف هستند به لحاظ دینی، اعتقادی، قانونی و مدیریتی بر وحدت پافشاری کنند؛ چراکه برای اعتلا و عزت کشور باید از اختلاف پرهیزکرده و همه توان و نیروی خود را تجمیع کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند آنجایی که موجب تقویت جبهه مقاومت فلسطینی می‌شود را مورد هدف قرار دهند، اما غافل هستند که جریان حق و جبهه مقاومت با این شهادت‌ها قوی‌تر و باانگیزه‌تر می‌شود.

وی در ادامه افزود: جریان مقاومت، جریان اصلی مردم مظلوم فلسطین است و در هفته‌های اخیر بیش از ۲۳۰ شهید تقدیم کرده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد با عزم جدی‌تری وارد مبارزه با صهیونیست‌ها شده‌اند، گروه‌های مقاومت و جدیدی که شکل‌گرفته‌اند نسل چهارم فلسطینی‌ها هستند.


حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: امروز شاهد وحدت در جهان اسلام هستیم و درصحنه مقابل نیز رژیم جعلی صهیونیستی در شرایط بسیار خطرناکی است و درگیری‌های داخلی آن‌ها اوج پیداکرده است.
وی همچنین بیان کرد: تحولاتی که این روز‌ها و تظاهرات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شاهد هستید نشان می‌دهد راه بازگشتی برای این‌ها متصور نیست. حتی حامیان رژیم صهیونیستی از این موضوعات متأثر شدند و در تمام تحلیل‌هایی که ارائه می‌کنند عبارت در آستانه فروپاشی شدن را می‌بینیم.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌های جبهه مقاومت، انگیزه آنان و شرایطی که صهیونیست‌ها دچار آن هستند، نویدبخش نزدیک شدن ما به آزادی فلسطین است ازاین‌جهت روز جهانی قدس متفاوتی را شاهد هستیم.
گفتنی است مراسم ضیافت افطاری وحدت با برگزاری نماز جماعت مغرب و صرف افطاری در مسجد جامع اهل سنت روستای کهنه جلگه خاتمه یافت.

1402/01/22