حجت الاسلام والمسلمین قمی در مراسم پایانی هفته هنر انقلاب:

امیدواریم «هفته هنر انقلاب» کم کاری در روایت هنر مکتبی را جبران کند

حجت‌الاسلام محمد قمی، در مراسم پایانی هفته هنر انقلاب ابراز امیدواری کرد برگزاری «هفته هنر انقلاب» بتواند کم کاری در روایت هنر مکتبی را جبران کند.

امیدواریم «هفته هنر انقلاب» کم کاری در روایت هنر مکتبی را جبران کندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، آیین هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی «چهره و رویداد برتر هنر انقلاب» در سال ۱۴۰۱ و تقدیر از «چهره ماندگار هنر انقلاب»، شامگاه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در حوزه هنری به خط پایان رسید.

در این رویداد که در محوطه باز و بعد از مراسم افطاری در حوزه هنری برگزار شد علاوه بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، محسن مؤمنی شریف، مرتضی سرهنگی و جمعی از مدیران فرهنگی کشور نیز حضور داشتند.

در روایت «هنرمکتبی» کم کاری کردیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه متأسفانه در روایت هنر مکتبی که حق را روایت می‌کند کم کاری کردیم ابراز امیدواری کرد  برگزاری رویداد هفته هنر انقلاب اسلامی بتواند به این موضوع کمک کند.

وی با اشاره به برگزیدگان سال‌های قبل در رویداد هنر انقلاب اسلامی گفت: باید برای روایت هنر هنرمندان انقلابی سال‌های قبل نیز اهتمام می‌ورزیدیم، و اگر در این زمینه قصوری وجود دارد باید برطرف شود.

هنر انقلاب اسلامی تبدیل به چشمه جوشان شده است

محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه این ایام متعلق به سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی است و باید این روز‌ها را گرامی بداریم اظهار کرد: امروز، هنر انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت هنرمندان انقلابی تبدیل به چشمه جوشان معرفت و ذوق و زیبایی شده است و بسیار خرسندیم که یکبار دیگر توفیق پیدا کردیم تا به این بهانه دور هم جمع شویم و به خودمان یادآوری کنیم که همچنان بر عزم و اراده مجدد خود برای پیمودن این مسیر سخت، استواریم.

سرود «سلام فرمانده»؛ رویداد برگزیده سال

در ادامه سرود «سلام فرمانده» با صدای ابوذر روحی به عنوان «رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی» و «هدایت‌الله بهبودی»؛ به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب برگزیده شد.

هدایت الله بهبودی، چهره ماندگار هنر انقلاب نیز طی سخنانی کوتاه گفت: در حالی کاروان حوزه هنری همچنان در حال حرکت است که همواره کسانی در هر ایستگاه سوار و پیاده می‌شوند، اما امیدواریم دانش سواره‌ها با سواد پیاده‌ها یکی نباشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم حوزه هنری در نو کردن روزگار آدمیان کوشا باشد افزود: دفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری سه دهه است که فعال است و امیدوارم جامعه، نور کافی برای دیدن سه دهه تلاش این دفتر را داشته باشد.

خلق آثار برجسته هنری، دستاورد انقلاب اسلامی است

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین مراسم با بیان اینکه با وجود همه تبلیغاتی که وجود دارد، سال به سال بر هنر انقلاب اسلامی افزوده می‌شود گفت: اگر با ظهور انقلاب اسلامی نخستین شکوفه‌های فرهنگی و هنری روییدن گرفت، امروز شاهد جنگلی از رویداد‌ها و هنر هنرمندان انقلابی و شاهد تولید و خلق آثار برجسته در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: به همه برگزیدگان امسال تبریک می‌گویم و از مجاهدت‌های آنان در اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی تقدیر می‌کنم و امیدوارم در این عرصه، شاهد رویش‌های موفق‌تری نسبت به گذشته باشیم.

محمدمهدی سیار؛ «چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی»

در بخش دیگری از این مراسم، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و جمعی از مدیران فرهنگی؛ «محمد مهدی سیار»، شاعر و ترانه سرا به عنوان چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی معرفی و تجلیل شد.

ایران نیازمند نهضت زیبایی در روایت است

محمدمهدی سیار نیز در این مراسم اظهار کرد: خودم را همچنان در ابتدای راه می‌دانم و اگر چه این عنوان را افتخار بزرگی می‌دانم، اما از سوی دیگر، تعهد مرا به هنر انقلاب اسلامی ، مضاعف می کند.

وی با بیان اینکه ما پیاده‌های این مسیر هستیم و امیدواریم در این راه سربلند باشیم، گفت: امروز ایران نیازمند نهضت زیبایی در روایت زیبایی‌هاست. این درحالی است که همواره سرچشمه اعتماد به نفس ما «هنر» است و امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمندیم.

پایان بخش این مراسم نیز، عکس یادگاری با حضور چهره‌های هنری و مدیران حاضر در برنامه بود.

1402/01/28