رئیس سازمان هیئات سازمان تبلیغات اسلامی خبرداد:

مهرواره «هوای نو» برای همه ایران است/ فرصت ثبت‌نام هیئت‌ها تا آخر اردیبهشت

هئیات‌ها و تشکل‌های دینی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت خواهند داشت در چهار بخش در رویداد «مهرواره هوای ‌نو» ثبت‌نام کنند.

مهرواره «هوای نو» برای همه ایران است/ فرصت ثبت‌نام هیئت‌ها تا آخر اردیبهشتبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دومین نشست خبری «مهرواره هوای نو» با موضوع نقش اجتماعی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی با حضور حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، وحید ملتجی دبیر علمی این رویداد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «باباخانی» با اشاره به رسالت بزرگ سازمان هیئت‌ها و تلاش این نهاد برای ارائه خدمات بیشتر و موثرتر، اظهار داشت: تعالی معنایی هیئت‌ها با هدف تغییر نگاه عمومی مردم به هیئت در این سازمان، از طریق مهرواره هوای‌نو دنبال می‌شود. تا مردم هیئت را صرفا یک جلسه با مناسکی خاص نبینند و هیئت را یک نهاد اجتماعی بدانند که آغوشش را برای همه جامعه باز کرده و برای تک تک افراد برنامه دارد.

وی افزود: در دوره‌ی دوم این مهرواره، رشته‌های مختلفی طراحی شده و امیدواریم در سال دوم بتوانیم فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم تا موجب جریان‌سازی حرکت‌های هدف‌مند در هیئت باشیم.

وحید ملتجی دبیر اجرایی دومین «مهرواره هوای نو» نیز با بیان اینکه در دوره اول این رویداد در سال گذشته، فعالیت‌های پنج‌هزار هیئت در ۳۰ هزار رشته داوری شده، گفت: بیش از ۱۰۰ کارشناس در رشته‌های مختلف به ارزیابی و داوری دوره اول مهرواره پرداختند.

وی با تاکید براینکه «مهرواره هوای‌نو» یک رویداد نوپاست و وارد مقوله‌ای شده که عمق و گستردگی فراوانی دارد، گفت: دو هدف و چهار سیاست برای دوره دوم مهرواره مشخص شده است که شامل کمک به ارتقاع سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیئات‌ها و اصحاب هیئات در مواجهه با عموم مردم به‌گونه‌ای که همه ایرانیان مخاطب هیئت باشند لذا این‌طور می‌توان تفسیر کرد که باید هیئات‌ها آغوش خودشان را برای همه مردم ایران باز کنند لذا طبیعتاً برنامه‌ها، خدمات و نوع نگاه هیئت‌ها همانطوری که در یک دهه‌ی گذشته بسیار گسترده‌تر از قبل بوده است. هیئت‌ها از عرصه برگزاری آیین که رویکرد اصلی هیئت است، فراتر رفتند و خدمات گسترده‌تری را ارائه کرده‌اند که شامل خدمات آموزشی، مهارتی، تربیتی و در شکل‌های مختلف جهادی بوده است. هیئات‌ها باید تبدیل به نهاد اجتماعی شوند تا عمیق و استوارتر از گذشته شوند و دامنه فعالیت‌های گسترده‌ای پیدا کنند.

دبیر اجرایی «مهرواره هوای نو» در تشریح دومین هدف مهرواره تصریح کرد: تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیئات به‌واسطه تغییر تصویری که رسانه‌ها از هیئات ارائه می‌کنند، خواهد بود به گونه‌ای که هیئت محصور در زمان خاص و مناسبتی و یا سبک‌های خاص عزاداری نباشد. 

ملتجی با تاکید براینکه تا کنون ۲۰ جلسه شورای هماهنگی مهرواره برگزار شده است، افزود: دو هدف ذکر شده اهداف کلان مهرواره است و تلاش خواهیم کرد تا تحقق کامل، این اهداف را دنبال کنیم و البته این تصمیم محدود به امسال نیست. در این راستا چهار سیاست برای مهرواره طراحی شده و قرار است برای امسال به نقش و حضور بانوان در هیئات پررنگ‌تر پرداخته شود که این سیاست اول مهرواره است. دومین سیاست ما بحث جهاد تببین است چراکه هیئات کانون جهاد تبیین است و ما این را فرض می‌دانیم و قرار شد در همه انتخاب‌هایمان در رشته‌های مختلف جهاد تبیین به‌عنوان یک مولفه‌ی جدی در نظر گرفته شود. سومین سیاست، مشارکت و تعامل با دستگاه‌های مختلف است چراکه عرصه‌ی هیئت، تک ساحتی نیست بنابراین در برگزاری مهرواره امسال، حتماً نگاه جدی به دستگاه‌های مرتبط با هیئات خواهیم داشت و آخرین سیاست این‌که «مهرواره هوای نو» برای همه ایران است و این دوره حتماً تلاش بیشتری خواهیم کرد تا به همه هیئت‌ها در سراسر ایران بپردازیم.

دبیر اجرایی دومین «مهرواره هوای نو» در تشریح بخش‌های «مهرواره هوای‌نو» عنوان کرد: امسال در مهرواره چهار بخش تولیدات هیئات، نهاد هیئات، ارکان هیئات و فرا هیئات وجود خواهد داشت که فعالیت‌ها در این بخش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

1402/01/28