برای طلاب و روحانیون؛

فضای مجازی بستری عمیق برای جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فضای مجازی با در نظر گرفتن تمام آسیب‌ها و ظرفیت‌هایش یکی از بستر‌های مهم و عمیق برای جهاد تبیین و تبلیغ است.

فضای مجازی بستری عمیق برای جهاد تبیین است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در نشست طلاب فعال فضای مجازی استان که روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های محیط فضای مجازی بسیار بالاست و این ظرفیت‌ها می‌تواند هم تبدیل به آسیب شود و هم می‌تواند فرصت‌های بسیار خوب و مناسبی را در اختیار علوم انسانی و دیگر علوم قرار دهد و تعیین این موضوع به عهده کاربران و دغدغه‌مندان این حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نهادینه کردن فرامین مقام معظم رهبری است افزود: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بیانیه گام دوم انقلاب و در ادامه فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند و بر همین مبنا فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تبیین شد که مهم‌ترین رویکرد آن رسیدن به نقطه تمدن اسلامی و احیاء و احصاء ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه نیروی بالقوه نوجوانان و جوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه از مهم‌ترین بستر‌ها برای جهاد تبیین است و مبلغان دینی در این حوزه می‌توانند به تبلیغ و تبیین اسلام ناب و نشر خوبی‌ها پرداخته و پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی که گریبان گیر جامعه دینی به‌ویژه نوجوان و جوان ما شده است، باشند.

وی همچنین افزود: احصا و احیا ظرفیت‌های مردمی که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که متأسفانه در بسیاری از موارد مسئولان و مدیران جامعه این ظرفیت را فهم نکرده و در بسیاری از برنامه‌ها که متولی اصلی آن‌ها مردم هستند، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف با صرف بودجه‌ها و اعتبارات دولتی ورود کرده‌اند و این امر باعث شده است فعالیت‌های جهادی مردمی کمرنگ جلوه داده شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: دشمنان در فضای مجازی که یکی امروزه به مهم‌ترین ابزار‌ها برای مدیریت و سلطه جهانی تبدیل‌شده است، تلاشش می‌کنند تا در خلوت فضای مجازی جوان ما را با شبهات فکری و اعتقادی مواجه کند و آن‌ها را به انواع انحرافات گرفتار نماید؛ که اگر نیرو‌های انقلابی و مذهبی دغدغه و غصه مردم را داشته باشند با حضور فعال در این فضا محیطی امن برای مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان فراهم می‌کنند و یا حداقل از آسیب‌های آن می‌کاهند.

 وی بابیان این‌که کار جهادی به معنای رایگان و مفتی کار کردن نیست، افزود: کار ما در سازمان تبلیغات اسلامی حمایت از ظرفیت‌های خودجوش مردمی، خصوصاً در فضای مجازی و رسانه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مراسم جشن فرشته‌های و جشن روزه اولی‌ها اظهار کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی و طلاب تبلیغ دین و کار‌های فرهنگی است، لذا اهداف ما کاملاً هماهنگ است و عرصه کار ما فرهنگی است، لذا تلاشمان این است تا در فضای مجازی با همکاری و هماهنگی کار‌های خوبی را برای استان رقم بزنیم و آماده حمایت از تشکل‌های مردمی رسانه‌ای برای تولیدات فاخر هستیم.

وی در پایان بابیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی بر این استفاده از تخصص طلبه‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی تمرکز دارد، گفت: سازمان رسانه‌ای سپهر یکی از سازمان‌هایی که جدیداً ذیل سازمان تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته است و در تلاش است تا فرصت‌های جدیدی را برای فعالان فضای مجازی و رسانه به وجود آورد تا با استفاده از این ظرفیت بتواند ارتباطات مؤثری بین سازمان و فعالان مجازی ایجاد نماید.

1402/02/06