فراخوان «جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر»

با فرارسیدن فصل اسقبال آیینی برای تکریم و خدمات رسانی به عشایر، برای دومین سال از ۱۷ تا ۲۴ خرداد اجرایی و در همین راستا جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر نیز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ سجاد محمدی فارسانی، مسول مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فصل اسقبال آیینی برای تکریم و خدمات رسانی به عشایر است که برای دومین سال پیاپی با حضور مبلغین و مبلغات و مربیان قرآنی و نهاد‌های خدمات رسان استان از ۱۷ تا ۲۴ خرداد اجرایی و در همین راستا جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر نیز برگزار می‌شود.
 سجاد محمدی فارسانی افزود: این رویداد عکاسی با محوریت فرهنگ عشایری و در محدوده استان‌های زاگرس نشین شامل چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و لرستان با همکاری مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی تبلیغات اسلامی و واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.
 وی مهلت دریافت آثار را ۱۵ خردادماه و زمان اختتامیه را تابستان اعلام کرد و افزود:موضوع عکس‌های ارسالی باید در خصوص «خانواده در فرهنگ عشایر»، «آیین‌ها و رسوم مذهبی و بومی عشایر»، «حماسه در عشایر»، «فرهنگ تلاش و تولید در جامعه عشایری» و «تعلیم و تربیت در عشایر» باشد.
مسول مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر این که عکس‌های ارسالی باید مستند و بدون هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش کند باشند یادآور شد: در بخش مجموعه عکس این جشنواره یک منتخب به عنوان برتر معرفی می‌شود و در بخش تک‌عکس نیز به نفر اول تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ پنج میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و از سه نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر با لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر می‌شود.
محمدی فارسانی تصریح کرد: عکاسان می‌توانند آثار را خود در دو بخش تک‌عکس و مجموعه عکس به شماره فضای مجازی ۰۹۳۶۴۴۶۶۷۹۸ و یا پست الکترونیکی به نشانی ahmadrezabegheri@gmail.com ارسال نمایند.
 وی خاطرنشان کرد: هنرمندان همچنین می‌توانند عکس‌های خود را بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲، حوزه هنری استان تحویل دهند.

 

1402/02/27