نشست انجمن هم‌بستگی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برگزار شد

هم‌زمان با ایام آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نشست انجمن هم‌بستگی خانواده‌های معظم ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا و خاطره‌گویی پیش‌کسوتان عرصه ایثار و مقاومت همراه بود مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان سخنرانی کرد و پس‌از آن به گفتگوی صمیمی با این عزیزان پرداخت.

حجت الاسلام فوقی وجود خانواده‌های معظم ایثارگران را مایه خیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و این را موهبتی الهی و افتخاری دانست که در ایام آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان میزبان این عزیزان است.

 وی با اشاره به عنوان و موضوع جلسه گفت: این موضوع و شعار که از هدف جلسه برخاسته است با تدبیر و سلیقه انتخاب شده است چراکه هرجا هم‌بستگی و هم اندیشی و روحیه جمع‌گرایی  و همکاری باشد طبق آیه صریح قرآن (تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ) و در حدیثی نیز بیان شده که همراهی و حمایت خدا با کار‌های جمعی و گروهی و خیر و برکت با آن کار خواهد بود و نتایج خوبی را می‌توانیم مشاهده کنیم که در تجارب مختلف و متفاوتی، این اصل را شاهد بوده ایم.

فوقی در ادامه به برکات و نتیجه و ثمره خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران آن عزیزان سفرکرده اشاره کرد و گفت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کنونی کشور در بخش‌های مختلف را مدیون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران می‌دانیم. ازخودگذشتگی‌های آنان در زمانی‌که این کشور به همین رشادت‌ها نیازمند بود و فرزندان ایران اسلامی از جان خود مایه گذاشتند و زیر بار حرف زور نرفتند و از آب‌وخاک و ناموس این سرزمین دفاع کردند. وی در پایان به برکت این نشست‌ها و دورهمی‌های صمیمانه اشاره کرد گفت:  قدر صفا و صمیمیت این جمع‌ها را بدانید و از این همدلی و هم‌بستگی برای ارج نهادن به رشادت‌های ایثارگران بهره‌مند شوید و دراین‌راستا از مکتوب کردن تاریخ شفاهی خاطرات و مطالب پیش‌کسوتان این عرصه بهره‌مند شوید

 در پایان این نشست صمیمی حاضرین به بیان خاطره‌گویی و مطرح کردن مطالب فرهنگی اجتماعی و اظهار نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

1402/03/06