ادب و ولایتمداری و صبر از ویژگی‎های حضرت ام البنین(س) بود

حجت الاسلام حمید بهاری گفت: شجاعت، صبر، ادب و ولایتمداری و صبر از ویژگی‎های حضرت ام البنین(س) بود.

ادب و ولایتمداری و صبر از ویژگی‎های حضرت ام البنین(س) بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام بهاری در گفتگو با روابط عمومی این اداره ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که به همین مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده گفت: امیرالمؤمنین(ع) سال‌ها پس از شهادت حضرت فاطمه(س) به دنبال ازدواج با بانویی بودند که دارای اصالت و شرافت خانوادگی باشد، از این رو به برادرشان عقیل که دارای علم انساب بودند، فرمودند که فردی شجاع، دارای شرافت و اصالت خانوادگی در میان عرب را برای ازدواج معرفی کند که ایشان هم فاطمه کلابیه فرزند حزام بن خالد را معرفی کردند.

وی افزود: آن چه از منابع تاریخی به دست می آید این که همه اجداد پدری و مادری حضرت ام‌البنین (س) در میان عرب و منطقه حجاز به شرافت و اصالت و جوانمردی و شجاعت و سخاوت مشهور بوده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی اظهار داشت: ام البنین(س)، با معرفتی که نسبت به مقام اهل بیت علیهم‌السلام داشت، فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که به مفاهیمی چون: ایثار، وفا و فداکاری معنا بخشیدند. بدون شک، در عصر حاضر که غرب با بیان الگوهای نامناسب و مبتذل می‌کوشد فرهنگ منحط خود را گسترش دهد، مسئولیت ما در معرفی الگوهایی سازنده هم چون ام البنین(س) چندین برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: فاطمه ام البنین (س) نمونه ای از زنان انسان‌پرور و برجسته به شمار می‌آید؛ او زنی شایسته، همسری آگاه و مادری آموزگار و نمونه بود، به گونه‌ای که نام عباس (ع) را بدون نام مادرش ام البنین(س) نمی‌توان در ذهن تصویر کرد. نام ام البنین (س)، یادآور عظمت عباس و درخشندگی سیمای حضرت ابالفضل(ع) است.

حجت‌الاسلام بهاری خاطر نشان کرد: او خدمت به فرزندان رسول خدا(ص) و مادری کردن در حق ایشان را فرصت و توفیقی خدادادی در زندگی خویش برشمرد. از این رو، خود و فرزندانش مانند پروانه بر گرد شمع وجود علی و یادگاران پیامبر گرامی اسلام(ص) و فاطمه زهرا(س) می ‌گشتند و از نور ایشان پر فروغ می‌شدند.

وی در ادامه بیان داشت: سزاوار است مادران و همسران شهدا با تاسی به این بانوی عالمه و فاضله که زندگانیش همواره با بصیرت، شجاعت و نور دانش همراه بوده است، ایشان را الگوی عملی برای زندگی خود قرار داده و زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، تا بتوانند به کمال برسند.

1400/10/27