مدیرعامل خبرگزاری فارس در شهرکرد:

ایجاد تفکر برای مخاطب، رسالت اصحاب رسانه است

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: قدرت فکر به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در اطلاع رسانی باید در بین مخاطبان ایجاد شود.

ایجاد تفکر برای مخاطب، رسالت اصحاب رسانه است

 

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشست با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای چهارمحال و بختیاری اساس کار رسانه را مخاطب‌شناسی دانست و افزود: می توان با شناخت سلیقه مخاطب و تولید محتوایی مناسب، عملیات رسانه را فاخر و اثربخش نمود.
تیرانداز خاطرنشان کرد: در ایران با توجه به اهمیت نظرمردم برای مسئولان، برخی تصمیمات طبق خواست مردم تغییر می کند اما در عین حال قدرت‌های پوشالی با ۴۳ سال تحریم ظالمانه نتوانستند نظر جمهوری اسلامی را تغییر دهند.
وی یادآور شد: در برخی کشورهای خارجی مردم را از طریق مشت آهنین، سخت‌ترین شکنجه‌ها و اعمال جریمه‌های سنگین جامعه پذیر می کنند و چهره ی متمدنی به خود می گیرند در حالی که این ظاهر بزک‌کرده خروجی آن هاست.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه نگاه به زن در انقلاب اسلامی با ارزش و مشخص است افزود: غرب با جریان سازی تبلیغاتی در بحث زن، به دنبال تاثیرگذاری و سوءاستفاده است در حالی که در خود این کشورها هیچ توجهی به جایگاه زن نمی‌شود .
تیرانداز با اشاره به جای خالی تفکر در حوزه رسانه اظهار داشت: قدرت فکر باید از طریق کتاب، منبر، مباحثه، مناظره و... برای مخاطبان ایجاد شود و پس از آن به تصمیم‌سازی و سپس تهییج رسید که البته برخی رسانه‌ها با استفاده از تهییج و با گرفتن فرصت استدلال ، مخاطبی را که هنوز به مرحله تصمیم نرسیده وارد اقدامات عملیاتی می‌کنند پس فعالان رسانه ای در ایران هم باید با در نظر گرفتن احساسات مخاطب، هدایتگر جامعه به سمت عقلانیت باشند.

وی روایتگری را عاملی برای افزایش قدرت تحلیل مخاطب دانست و تشریح کرد: برای مواجهه با اخبار دروغ دشمن و اثربخشی در ذهن مخاطب باید علاوه بر تکذیب، روایتگری به سبک قصه‌گویی، نیز اجرایی شود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس بر توجه به اخبار مثبت و پرهیز از منفی بافی تاکید کرد و گفت: اخبار منفی که مانع حرکت مردم می شود از مصادیق یک خبر خوب نیست.
پیام تیرانداز مدیرعامل و محمد رحمانی سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس در سفری دو روزه به چهارمحال و بختیاری، علاوه بر حضور در جمع فعالان رسانه‌ای و گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس، با حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  نیز دیدار کردند.

1402/03/08