همایش «نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های جهان» در اردبیل

همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های جهان به مناسبت ۱۹ ژانویه روز آذری های مسلمان جهان در اردبیل برگزار شد.

همایش «نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های جهان» در اردبیل

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های جهان به مناسبت ۱۹ ژانویه روز آذری های مسلمان جهان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی گفت: در عصر کنونی به رغم همه تبلیغات منفی علیه تشیع و مکتب اسلام، مسلمانان سعی می‌کنند تا هویت شیعی و اعتقادی خود را حفظ کرده و زمینه دفاع از الگوها و معیارهای اسلامی را به وجود آورند.

همچنین اسحق رسولی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت: ما باید خدمات متقابل اسلام و آذری زبان‌ها در یک مجموعه فاخر گردآوری کنیم چرا که تفکر شیعی بر گرفته از تفکر وحدت انسانی و اسلامی است که بدون توجه به قومیت، قبیله و زبان خاص بیشتر به همگرایی تاکید دارد.

در ادامه مرتضی ابراهیمی استاد دانشگاه محقق اردیبلی نیز در سخنانی توجه به مبانی عقلانی در رسیدن به وحدت واقعی و یکپارچگی در مسیر حرکت را بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: شیعیان با اعتقاد به پرچم سرخ در مسیر شهادت‌طلبی و پرچم سبز در مسیر انتظار دوباره سعی کردند تا رو به جلو حرکت کرده و زمینه حرکت متعالی را فراهم کنند.

در این همایش جمعی از اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه های استان اردبیل حضور داشتند.

1400/10/29