هیئت‌های مذهبی تمدید مجوز خود را به نزدیکی محرم موکول نکنند

با توجه نزدیکی ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اتمام اعتبار مجوز هیئات مذهبی، فراخوان پیش قدم شدن این مجموعه‌ها جهت تمدید مجوز خود صادر شد.

آغاز زمان تمدید مجوز هیئات مذهبی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «علی‌رضا صادقی» کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با تمدید مجوز هیئات مذهبی اظهار داشت: با توجه نزدیکی ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اتمام اعتبار مجوز هیئات مذهبی، فراخوانی را برای پیش قدم شدن این مراکز فرهنگی مذهبی صادر کردیم تا به جهت سهولت و پیش‌گیری از ازدحام در ورودی ماه محرم، از هم اکنون این مجوزها تمدید شود.

وی ادامه داد: برخی از این هیئات قبل از آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله به جهت تعامل با ارگان‌های رسمی و یا درخواست همکاری و مساعدت از نهادها، نیاز به تمدید این مجوز دارند.

صادقی تصریح کرد: ۱۰ هزار هیئت به صورت رسمی در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران دارای پرونده و مجوز رسمی هستند. تجمیع حضور این عدد قابل تامل برای تمدید مجوز، کار هر دو طرف (صادر کننده مجوز_دریافت کننده مجوز) را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام شهادت امام حسین (ع) دشوار خواهد کرد.

وی با اشاره به این که اگر از مدت زمان اعتبار مجوز هیئات باقی باشد مجوز تمدید خواهد شد یا خیر، افزود: حتی اگر دو ماه از اعتبار مجوز نیز باقی باشد، ما این مجوز را برای این عزیزان تمدید خواهیم کرد. چرا که در ایام محرم مشکلات هیئات مذهبی بسیار زیاد بوده و با برداشتن این مشکل از روی دوش مسئولین هیئات می‌شود به این عزیزان در راه سهولت سوگواری حضرت سیدالشهداء کمک بسیاری کرد.

صادقی در ارتباط با زمان و مکان تمدید مجوز‌ها نیز یادآور شد: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳۰/۷ تا ۳۰/۱۵ در محل اداره کل تبلیغات اسلامی به نشانی بالاتر از میدان بهارستان نرسیده به میدان ابن‌سینا روبه‌روی بیمارستان طرفه در خدمت تمامی عزیزان خواهیم بود.

وی با یادآوری این که مدارکی برای تمدید این مجوز در نظر گرفته نشده است گفت: ما هیچ مدرکی را برای تمدید مجوز از عزیزان نمی‌خواهیم. صرفا مجوز قبلی و یک گزارش تصویری کوتاه از فعالیت سال گذشته برای تمدید کافی است.

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بالای درخواست تمدید مجوز هیئات، تغییر در هیئت امناء و یا درخواست مجوز جدید تا پایان دهه اول ماه محرم امکان پذیر نیست. تمامی هیئات باید برای تمدید به اداره کل مراجعه کنند و در ادارات تابعه سازمان در شهر تهران این مجوز‌ها تمدید نخواهد شد.

1402/03/20