خیابان انقلاب میزبان «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر»

جشن مردمی بزرگ غدیر خم با عنوان «مهمانی ۱۰ کیلومتری» امسال در خیابان انقلاب برگزار می‌شود.

خیابان انقلاب میزبان جشن مردمی ۱۰ کیلومتری غدیرخمبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با عید سعید غدیرخم روز ۱۶ تیر ماه، جشن مردمی غدیر که سال گذشته با عنوان «مهمانی ۱۰ کیلومتری» در خیابان ولی‌عصر تهران برگزار شده بود، امسال در خیابان انقلاب برگزار می‌شود.

طبق اعلام سخنگوی ستاد مردمی مهمانی ۱۰ کیلومتری، امسال این مهمانی بزرگ حدفاصل میدان امام حسین علیه‌السلام تا میدان آزادی برگزار خواهد شد و پیش‌بینی شده که به دلیل مسافت بالای مسیر پیاده‌روی مردم، ۱۲۰۰ موکب در خدمت مردم عزیز پایتخت باشد و همانند سال گذشته در بخش فرهنگی، هنری، مذهبی، اغذیه و ... به مردم خدمت‌رسانی کنند.

سال گذشته مهمانی ۱۰ کیلومتری از حدافاصل میدان ولیعصرعج) تا پل پارک‌وی با حضور بیش از ۳ میلیون نفر برگزار شد و مرکز به شمال‌شهر تهران را بهم متصل کرده بود، مسیری که میعادگاه آن در میدان ولیعصر (عج) ایوان انتظار تعبیه شده بود. 

همچنین سال گذشته برگزاری چنین مراسمی با عنوان مهمانی مردمی جشن غدیر مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و ایشان در سخنرانی ۱۴۰۱/۵/۵ در دیدار ائمه‌ جمعه سراسر کشور با اشاره به جشن میلیونی غدیر در تهران و حضور قشرها و ظواهر مختلف، آن را پدیده‌ای عجیب خواندند و خاطرنشان کردند: در این جشن همه جور آدمی حضور داشتند و همه نیز با وجود تفاوت‌های ظاهری طرفدار دین هستند.

گفتنی است موکب‌ها می‌توانند جهت ثبت نام برای دریافت موکب عدد 1 را به ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کنند. 

 

 

1402/03/26