اولین مجمع حفاظ بانوان قرآنی با رویکرد خانواده در گرگان

اولین مجمع حفاظ بانوان قرآنی با رویکرد خانواده در سالن اجتماعات فرمانداری گرگان برگزار شد.

اولین مجمع حفاظ بانوان قرآنی با رویکرد خانواده در گرگان

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام محمد جواد محمدزاده در این نشست اظهار کرد: اولویت اصلی ما توجه ویژه به حفاظ قرآن به ویژه بانوان قرآنی بوده که در این زمینه بررسی و شناسایی حافظان قرآن در استان را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان به توانمندی‌های حفاظ قرآن در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن اشاره کرد وگفت: هدف ما شناسایی این توانمندی‌ها می‌باشد که بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و منسجم از این توانمندها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ حفاظ قرآن در سطوح مختلف شناسایی و مورد رصد قرار گرفتند، افزود: باید در ابتدا جایگاهی خوبی برای حافظان تبیین و سپس مردم را به حفظ قرآن ترغیب کرد، چرا که اگر به حافظان قرآن توجهی نشود به طور حتم مردم به حفظ قرآن تشویق نخواهند شد.

حجت الاسلام محمدزاده از افتتاح اولین مجمع حفاظ بانوان قرآنی با رویکرد خانواده خبر داد وگفت: هدف ما از برگزاری جلسه حفاظ قرآنی تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی به نوجوانان و جوانان بوده لذا حفاظ باید در کنار محفوظات خود به مفاهیم قرآن توجه کرده و آن را مطابق با مسائل روز به نوجوانان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه حافظان قرآن مکان و برنامه‌ای برای نشان دادن توانمندی‌های خود به سایر افراد داشته باشند، گفت: ما انگیزه‌ای برای حفظ قرآن برای افراد ایجاد نکرده‌ایم. همانطور که قرائت قاریان در مجالس مختلف باعث رشد و تقویت صدای قاریان می‌شود، باید برای حافظان قرآن نیز برنامه‌ریزی کرد تا محفوظات خود را در مقاطع زمانی مختلف ارائه دهند تا ماندگاری محفوظات بیشتر و روز به روز پیشرفت کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اهمیت توجه به حافظان قرآن، گفت: رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن علاوه بر رشد و پیشرفت در جامعه سبب تحقق جامعه‌ای قرآنی و سرشار از عمل به آموزه‌های الهی می‌شود.

در پایان جلسه هر یک از حفاظ قرآن مطالب مختلف خود را در تداوم برگزاری جلسه منسجم حفاظ قرآنی ارائه کرده و به تبادل نظر پرداختند.

1402/03/27