مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛

هیئت‌های مذهبی سنبل درخشان نشر خوبی‌ها باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اولین نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان، جهاد تبیین را اولویت اول کار تشکل‌های دینی مذهبی دانست و گفت: هیآت مذهبی باید سنبل درخشان نشر خوبی‌ها باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  حجت‌الاسلام حجت سالار مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اولین نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با موضوع عید غدیر و محرم و صفر اظهار کرد: هیئت طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی کانون جهاد تبیین است و باید با برنامه‌ریزی دقیق سنبل درخشان نشر خوبی‌ها باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نباید از سلاح خود یعنی جهاد تبیین غفلت کنیم، بیان کرد: دشمن از کورترین روستا‌های ما از طریق فضای مجازی یاری گیری کرده است که یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در موضوع حجاب هرچند مسائل قانونی باید مدنظر باشد، ولی در کنار آن باید اقناع درونی نیز در دختر و بانوی ما به وجود آید چراکه در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ما از سرمایه جوانی جوانان خود غفلت کرده‌ایم، یادآور شد: بزرگ‌ترین سرمایه ما جوانی با باور‌های مذهبی و ایمانی است که می‌تواند با تولید محتوای غنی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اکثریت مردم در ایام محرم به محله امام حسین (ع) یا همان هیئت‌ها سر می‌زنند که یک ظرفیت بسیار مهم محسوب می‌شود، ولی کار تبیینی را باید برنامه‌ریزی‌شده و دقیق داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در شرایطی که دشمن در دورترین روستا‌ها برای خود برنامه‌ریزی  می‌کند ما نیز باید از ظرفیتی، چون مسجد و هیئت‌ها استفاده کنیم که در نقطه‌نقطه کشور ما فعالیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه شاخصه انسان انقلابی این است که رضایت خود را بر رضایت، ولی فقیه مقدم نمی‌دارد، بیان کرد: این نکته را ما از سبک زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی دریافته‌ایم و در این مسیر باید حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه قبل از محرم باید ویژه بر روز عید غدیر کارکنیم، یادآور شد: در روز عید غدیر و درمجموع بر روی نشر خوبی‌ها کارکنیم.

وی بابیان اینکه محتوادهی به جریان هیئت برای تبدیل آن به یک پایگاه فکری از دیگر مسائل ضروری است، گفت: همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک گروه جهادی شده و در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در محلات اتفاقات با کمک خیرین خوبی را رقم بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر از دل فعالیت هیئت یک زندانی جرائم غیر عمد آزاد شود بی‌شک هیچ‌وقت رابطه او با مجلس امام حسین (ع) قطع نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه مناسبت‌های مذهبی را به‌طور ویژه باشکوه برگزار کنیم، یادآور شد: جوان و نوجوان ما باید کنشگری در کف خیابان و برگزاری اجتماعات مذهبی در خیابان را یاد بگیرد.

وی بابیان اینکه قرارگاه نوجوانان را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: هر هیئت باید در دل خود یک هیئت ویژه نوجوانان و یک هیئت ویژه بانوان داشته باشد و هیئت‌های خراسان جنوبی چنین ظرفیتی خوبی رادارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: باید اجتماعات مذهبی، چون مهمانی چند کیلومتری غدیر را گسترش دهیم.

1402/03/29