هدف جلسات کمیته فنی حفظ، پایش و ارزیابی مستمر فرهنگ قرآنی است

کاظمی گفت: بر اساس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح ملی حفظ قران کریم باید جلساتی را تحت عنوان کمیته فنی حفظ قرآن کریم در استان تهران تشکیل بدهیم. تا به این وسیله یک ارزیابی مستمر و دقیق از حافظان، موسسات و خانه‌های قرآنی و حفظ داشته باشیم.

هدف جلسات کمیته فنی حفظ، پایش و ارزیابی مستمر فرهنگ قرآنی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام «اسماعیل کاظمی» رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با برگزاری جلسه کمیته فنی حفظ قرآن کریم اظهار داشت: جلسه‌ای که در خدمت عزیزان بودیم، جلسه گزارشی از انجام آزمون‌های مختلفی بود که توسط مراکز مجری طرح برگزار شده بود. در ادامه آسیب‌ها و چالش‌های برگزاری آزمون‌ها بررسی شد و طبیعی است که پیشنهاداتی هم برای هر چه بهتر اجرا‌شدن آزمون‌ها داده شد.

وی ادامه داد: برای آیین نامه اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که نوشته شده است نیز مصوباتی از قبیل برگزاری جلسات و همایشات توجیهی به تایید اعضا رسید. همین‌طور نظارت خاصی را باید برای اخذ آزمون‌ها و ممتحنین مُجازی که برای اخذ آزمون‌ها باید به ممتحنین موجود اضافه کنیم، داشتیم چرا روند حافظان قرآن روند افزایشی است. بنا داریم آنشالله در جلسه بعدی که در تیر ماه برگزار خواهد شد ساختار و روند نظارت آزمون‌ها را مورد بحث قرار دهیم.

کاظمی گفت: بر اساس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح ملی حفظ قران کریم که مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است، باید جلساتی را تحت عنوان کمیته فنی حفظ قرآن کریم در استان تهران تشکیل بدهیم. تا به این وسیله یک ارزیابی مستمر و دقیق از حافظان، موسسات و خانه‌های قرآنی و حفظ داشته باشیم.

وی افزود: این ارزیابی از طریق طراحی و ایجاد ساختار‌های مناسب از مسیر شورای ارزیابی حافظان است. این شورا به صورت الزامی در هر ماه باید یک جلسه در سطح استانی تشکیل دهد.

کاظمی تصریح کرد: در این جلسه برخی از اساتید گران‌قدر قرآنی از جمله امیرآقایی، محمد مهدی بحرالعلوم، هادی نعیمی، حسن زرنوشه فراهانی، محمدرضا بهمنش و الهام ماندگار حضور داشتند.

وی در مورد هدف اصلی این کمیته و جلسات الزام آور آن یادآور شد: هدف اصلی ما توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم به همراه حفظ آن است. اهداف دیگر نیز اهدافی است که در طرح ملی حفظ قرآن کریم پیش بینی شده است.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات استان تهران ادامه داد: بر این مبنا لازم است که یک بانک اطلاعاتی از تعداد حافظان قرآن کریم داشته باشیم تا به خواسته مقام معظم رهبری در داشتن ۱۰ میلیون حافظ در کشور جامعه عمل بپوشانیم.

1402/03/29