مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل؛

مکتب انسان ساز مادر زیر بنای تعلیم و تربیت فرزندان است

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: مادر مکتب انسان سازی و تربیت افراد جامعه و زیربنای شخصیتی فرزندان است.

مکتب انسان ساز مادر زیر بنای تعلیم و تربیت فرزندان است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و هفته زن، در سخنانی اظهار کرد: خداوند زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مربی و پرورش دهنده افراد جامعه قرار داده و زمین را مملو از فرزندان و تربیت یافته های او کرد.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به جایگاه مقام مادر در اسلام اشاره کرد و افزود: قرآن کریم در احترام و نیکی به والدین سفارش بسیار فرموده و به خاطر مقام و فضیلت والای مادر این سفارش را بارها تکرار کرده و تاکید دارد که در محیط خانه و اجتماع برجسته ترین نقش مادر، نقش تربیتی بوده و چگونگی رفتار مادر با کودک در شکل دهی ساختار شخصیتی او تأثیری چشم گیر دارد.

زن عامل تحکیم بنیان خانواده و به تبع آن جامعه است

حقی به جایگاه زن در اجتماع اشاره کرد و افزود: در دین اسلام، زن جایگاه بسیار والایی در اجتماع و خانواده دارد. زن سازنده خانواده است و خانواده کوچک ترین واحد اجتماعی جامعه است لذا می‌توان گفت که زن سازنده جامعه است و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.

رئیس ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به وظیفه اساسی زن در خانواده و جامعه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: اسلام، نقش زن در تربیت فرزندان را بسیار مهم و اساسی قلمداد می‌کند. همچنین در تربیت و اثرگذاری در جهت گیری‌های مرد خانه نیز نقش مهمی دارد. به تعبیر زیبای امام خمینی(ره)، «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.» لذا در سایه مادری مهربان و وظیفه شناس و فهیم است که فرزندان پاک، با اخلاق نیکو و فهمیده وارد اجتماع می‌شوند.

وی افزود: در محیط خانواده با وجود همسری مهربان، دلسوز، فداکار و آرامش بخش است که مرد، با شخصیت، فعال و مقاوم در برابر سختی‌ها و مشکلات، بار می‌آید.‏ در کنار این وظایف مهم، زن می تواند با حفظ شئونات و اخلاق اسلامی، در پیشرفت و توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نقش ایفاد کند.

توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری ضرورت فرهنگی جامعه

حقی به فعالیت های فرهنگی در حوزه زنان و دختران به همت تبلیغات اسلامی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اعزام مبلغه در راستای تبیین نقش زنان در تربیت دینی فرزندان، اجرای برنامه ها و کارگاه های آموزشی حضوری و مجازی با موضوع زنان و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت جمعیت و فرزند آوری، اجرای جشنواره حرف آورد با موضوع "شکوه مادری"، اجرای پویش رفیقانه ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه های امور فرهنگی بانوان در حوزه زنان و دختران است.

وی افزود: فراخوان پویش ملی کتابخوانی "مثبت سه" با موضوع فرزند آوری، برگزاری جلسات ستاد نهضت تبلیغی زنان استان، برنامه ریزی اجرای نظام تبیین و ایران ۱۴۴۰ در حوزه زنان و خانواده، انتشار بیانیه و اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی، پشتیبانی و محتواسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی سایت جمعیت بانوان فعال فرهنگی از دیگر برنامه های امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در هفته زن و گرامی داشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) است.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان بر ضرورت الگوگیری مادران و بانوان از سیره و تربیت فاطمی در زندگی تاکید کرد و گفت: مهمترین وظیفه و مسئولیت مادران، تربیت فرزند است که نتیجه آن در آینده مشخص می‌شود و باید فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در راستای دین، مذهب و اعتقادات‌مان گام برداشته و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را الگوی زندگی خویش قرار دهند.

1400/11/03