نشست خبری

فعالیت‌های فرهنگی مذهبی نسل جدید هجمه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

خنثی کردن هجمه‌های دشمنان به فرموده مقام معظم رهبری در گرو انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ،حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن، حضور سازمان تبلیغات اسلامی در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی ارزش فزاینده ای پیدا کرده و این حضور تاثیر بسزایی در خنثی سازی این هجمه ها دارد.

وی با بیان اینکه ورود شرکت های اقتصادی برای استان برکات فراوانی دارد، افزود: امسال با رایزنی های صورت گرفته بالغ بر سه شرکت تجاری در فضاسازی اربعین فعالیت خواهند داشت و با حضور این شرکت ها فعالیت های سمعی و بصری در رابطه با برنامه های فرهنگی سه برابر سال گذشته خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در اربعین سال گذشته حدود ۵۰۰ مبلغ خواهر و برادر بومی و غیر بومی فعالیت داشتند که امسال با اضافه کردن مبلغین خصوصی و آموزش دیده این رقم افزایش پیدا می کند.

حجت السلام نجفی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تنها تعداد ۵۰ نفر نیرو را در سطح کل استان دارد که با وجود منابع مالی محدود، توانسته اقدامات فرهنگی خوبی در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن انجام دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با بهره گیری از رویکرد فرهنگی خود در تصمیم سازی های سایر دستگاه ها تا حد امکان تاثیر گذار باشد، گفت: درسال گذشته اتاق وضعیت فرهنگی (رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی استان) متشکل از هیات های اندیشه ورز و مجموعه های رصدی راه اندازی شد که امسال به مرکز راهبردی ارتقاء پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی اربعین سال گذشته برای اولین بار با همکاری تعداد ۱۶ ارگان تشکیل شد،گفت: برپایی حسینیه اربعین در استان ایلام و شهرستان مهران به عنوان یک گذرگاه فرهنگی نقش بسزایی در ایجاد فضای معنوی برای زائرین و همچنین جهت تقویت انگیزه در بین موکب داران داشت

حجت الاسلام نجفی افزود: برگزاری لیگ قرآنی آینده سازان، طرح خانه مادری سازمان تبلیغات اسلامی، همایش جهاد عهد، مهرواره بانور، طرح همگرام با حضور ۳۰۰ کنشگر فرهنگی، ساماندهی ائمه جماعات، برگزاری اعتکاف و تمرکز بر اعتکاف نوجوانان از دیگر اقدامات مهم فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام در سال گذشته است.

۱تیر سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

سازمان تبلیغات اسلامی ازجمله نهاد‌هایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخص های اعتقادی بنیاد نهاده شد.

1402/03/31