اصلی‌ترین دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت پذیری اجتماعی مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دغدغه جدی سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد مدل حکمرانی مردمی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی است.

اصلی‌ترین دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت پذیری اجتماعی مردم است


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به دنبال عدم مسئولیت پذیری مردم در فضاهای اجتماعی است و دغدغه جدی سازمان تبلیغات اسلامی، مدل حکمرانی مردمی با رویکرد مسئولیت پذیری است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامیدی مردم از طریق بزرگنمایی ضعف‌ها، افزود: طرح «نشر خوبی‌ها» از روز عید غدیر به صورت رسمی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام حمید رفیعی اظهار کرد: جهاد تبیین طبق فرموده رهبر انقلاب باید فراگیر شود و تبلیغات اسلامی وظیفه خود را در این راستا تعریف کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال جاری ۲۵ درصد هر منطقه باید مخاطب برنامه‌های این نهاد قرار بگیرند و ۳ درصد مخاطبان می‌بایست به کنش گری فعال برسند.

وی افزود: افق برنامه ریزی در خراسان شمالی نیز همینطور است و لازمه این مسأله توانمندسازی اقشار و اصناف می‌باشد.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: با اقشاری همچون فرهنگیان، ورزشکاران، اصناف، آرایشگران بانوان و… ارتباط برقرار شده تا به این هدف که فراگیر شدن جهاد تبیین است، دست یابیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: به جای اینکه به برگزاری جشن‌های مذهبی در هیأت‌ها بسنده کنیم، این برنامه‌ها را به خیابان‌ها کشاندیم تا جامعه بیشتری را با برنامه خود همراه سازیم.

وی با اشاره به اهمیت قشر نوجوان در تربیت و اثرگذاری، افزود: امروز قرارگاه نوجوان در خراسان شمالی به صورت مجزا در دو بخش پسران و دختران راه اندازی شده است.

حجت الاسلام رفیعی با تشریح برنامه‌های این قرارگاه، تصریح کرد: ۱۲۰ دانش آموز اهل تسنن به اردویی با عنوان ایمان، امید، ایران شرکت خواهند کرد تا با دستاوردهای کشور آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بانوان را قشر دیگر مورد توجه دانست و گفت: در حوزه این قشر در سال‌های گذشته کم کاری‌هایی وجود داشته لذا باید برنامه‌ها را پررنگ کرد که البته پیش از اتفاقات سال گذشته برنامه‌های تبلیغات اسلامی آغاز شده بود.

وی افزود: برای شبکه سازی و استفاده از ظرفیت‌ها، بناست مکانی برای اجتماع بانوان فعال در نظر گرفته شود.

رفیعی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامیدی مردم از طریق بزرگنمایی ضعف‌ها، گفت: طرح «نشر خوبی‌ها» در دستور کار است و از روز عید غدیر به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی در انتها با اشاره به فعالیت ۴۸ مؤسسه قرآنی در استان، گفت: ۱۲۰ خانه قرآنی در خراسان شمالی فعال است که ۵ مورد آن متعلق به اهل سنت است.

 

1402/04/04