طلبه‌ای جوان؛ معضل آبیاری روستای آفریز را برطرف کرد

روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قاینات با تلاش و پشتکار، مشکل کم آبی کشاورزی روستای محل تبلیغ خود را برطرف کرد.

طلبه‌ای جوان؛ معضل آبیاری روستای آفریز را برطرف کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کمال الدین عرب، روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قاینات در گفتگو با روابط عمومی اداره تبلیغات این شهرستان با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در زمینه آب رسانی به مزارع کشاورزی و رفع مشکلات مردم روستای محل تبلیغ خود داشته‌ایم، اظهار داشت: روحانیون مستقر در روستاها باید در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي فعالیت  داشته باشند چراکه در شرایط و زمان کنونی، فعالیت یک بُعدی روحانیون مستقر در روستاها جوابگوی نیاز اجتماع، خانواده، جوانان و... نیست.

وی گفت: روحانیون باید در کنار فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خود در حوزه‌های عمرانی، اشتغا‌‌‌ل‌زایی، اختلافات خانوادگی، ازدواج و... فعالیت داشته تا بتوانند راهکارهایی متناسب با جامعه هدف خود ارائه دهند.

حجت‌الاسلام عرب افزود: در روستای آفریز تلاش کردم نقاط ضعف‌، ظرفیت‌ها، کمبودها و استعدادهای مردم را شناسایی کنم تا بهتر بتوانم در موضوعات مختلف فعالیت کنم و در این راستا سعی کردم با اهالی صحبت کنم و مشکلات آنها را جویا شوم تا با این روش بتوانم مشکلات مردم  را برطرف كنم.

روحانی مستقر روستای آفریز شهرستان قاینات افزود: طي جلسات و نشست‌هايي با اهالی روستا متوجه شدم به دلیل کاهش باران در چندسال گذشته و همچنین استفاده از جوي‌های خاکی جهت انتقال آب به مزارع کشاورزی بازدهی محصولات کشاورزی بسیار کم است یعنی با توجه به زحمات کشاورزان اصلا درآمدی نداشتند لذا با رایزنی‌هایی که با مالکان چاه کشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی شهرستان داشتم تصمیم گرفتیم تمامی مسیرهای انتقال آب را لوله گذاری کنیم که با همکاری مردم و جهاد کشاورزی توانستیم انتقال آب را توسط لوله به طول ۲/۲ کیلومتر که هزینه های آن از محل کمک‌های دولتی و مردم اهالی روستا تامین شده، انجام دهیم.

حجت‌الاسلام عرب گفت: با این کار از هدر رفت آب به طور صددرصد جلوگیری شد به طوریکه نسبت به گذشته حداقل دو برابر زمین‌های کشاورزی آبگیری می‌شوند و به دنبال آن تولیدات محصولات کشاورزی نیز بیشتر شده است.

وی خاطرنشان كرد: یک روحانی یا امام روستا یا امام جماعت باید با تک تک افراد در محله و یا روستا ارتباط برقرار کند و پای صحبت و مشکلات آنها بنشیند، نباید از کار کردن، کشاورزی، کمک به محرومان و هرکار دیگری خجالت کشیدو آن را دور‌ از شأن و جایگاه خود بدانیم. یک روحانی در صورتی موفق خواهد بود که در کنار مردم و در دل مردم باشد.

1400/11/06